هاست پرسرعت
خودرو

ملاقات با خودروهای ۳ هزار اسب بخار T1 ریس؛ تیونر رقیب هنسی!

ملاقات با خودروهای ۳ هزار اسب بخار T1 ریس؛ تیونر رقیب هنسی!

بی‌شک مشهورترین تیونر فعال در تگزاس آمریکا هنسی است اما تیونری به نام T1 ریس نیز وجود دارد که با محصولات ۳ هزار اسب بخار خود شناخته می‌شود.

معرفی خودرویی که ۳ هزار اسب بخار قدرت داشته و درعین‌حال قابلیت اطمینان آن نیز مناسب باشد چالش بسیار بزرگی خواهد بود اما شرکت T1 ریس در دالاس تگزاس چنین کار سختی را انجام می‌دهد. مالک شرکت موردبحث تونی پالو است که در تیونینگ نیسان GT-R، لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 تبحر ویژه‌ای دارد. او ادعا می‌کند هیولاهای بسیار پرقدرتی را با استفاده از توربوها و اینترکولرهای بزرگ می‌سازد. نکته مهم اینکه علیرغم چنین تغییرات عظیمی، اکثر محصولات T1 ریس مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را دارند.

تیونر موردبحث همچنین تجهیزات مخصوص خودروهای درگ، سیستم‌های تعلیق افترمارکت و… را تولید می‌کند؛ اما نکته سورپرایز کننده درباره T1 ریس به استفاده از قطعات استوک خودروها مربوط می‌شود. برای مثال یکی از GT-R های تیون شده توسط این شرکت علیرغم قدرت حدود ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ اسب بخار از گیربکس استوک نیسان استفاده می‌کند. این تیونر جدای از گودزیلا به تولید نسخه‌های دیوانه‌وار از آئودی R8 نیز مشغول است. این سوپر اسپرت آلمانی با استفاده از توربوی دست‌ساز و اگزوز سفارشی می‌تواند قدرت قابل‌توجهی تولید کند.

یکی دیگر از ساخته‌های جالب T1 ریس لامبورگینی هوراکان STO است که از دو توربو استفاده می‌کند. باید گفت محصولات شرکت یاد شده مجوز تردد در خیابان‌ها را دارند و بنابراین تمامی امکانات رفاهی مدل‌های استاندارد در آن‌ها وجود دارد. بسیاری از مدل‌های تیون شده به رول کیج مجهز هستند هرچند شرکت سازنده به خریداران توصیه می‌کند این هیولاها را همانند مدل‌های استوک برانند؛ اما این خودروها در مسافت ۴۰۰ متر چه عملکردی دارند؟ پالو ادعا می‌کند یکی از GT-R های دیفرانسیل عقب می‌تواند مسافت یاد شده را بین ۵ تا ۶ ثانیه طی کند. همچنین یکی از این خودرو ۴۰۰ متر را در ۶.۵۱ ثانیه و با سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است و رکورددار سریع‌ترین GT-R R35 دنیاست.

البته تولید چنین خودروهایی بدون چالش نیست و پالو می‌گوید میل‌لنگ استوک نیسان در تحمل ۳ هزار اسب بخار به مشکل برمی‌خورد. البته او بهروش‌های حفاظت از قطعات پیشرانه اشاره نمی‌کند اما حتی اگر قدرت و گشتاور تولیدی در دورهای معین پیشرانه محدود باشد هم مطمئن هستیم حس متفاوتی را پشت فرمان تجربه خواهید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا