هاست پرسرعت
خودرو

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

هوندا اینتگرا تایپ R آنچنان تقویت شده که بتواند بر  پورشه ۹۱۸ اسپایدر که یک نماد از هایپرکارهای مدرن هیبریدی است، فائق آید.

مدل‌های قدیمی هوندا اینتگرا که امروزه با نام آکورا اینتگرا روانه بازار می‌شود، چندان گران‌قیمت به شمار نمی‌روند و در عین‌حال برای کسانی که می‌خواهند در مسابقه درگ با ابرخودروهای مشهور رقابت کنند، خودرویی خاص هستند؛ البته این مورد نه‌تنها برای اینتگرا بلکه شامل حال بیشتر کوپه‌های قدیمی ژاپنی می‌شود. مشخصا یک اینتگرا یا هر مدل جاده‌ای دیگری که امروزه توسط هوندا و آکورا تولید می‌شود یارای رقابت با یک سوپراسپرت هیبریدی مانند پورشه ۹۱۸ را ندارد اما هوندای شرکت‌کننده در این رقابت آنقدر تقویت شده که بتواند در برابر این آهوی آلمانی قد علم کند.

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

موتور ۴.۶ لیتری V8 پورشه به‌همراه دو موتور برقی دیگر آن که مستقیما با سامانه چهارچرخ محرک آن در ارتباط است روی‌هم‌رفته ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در سوی دیگر، هوندا اینتگرا به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده است که در حالت عادی ۲۲۰ اسب بخار قدرت خروجی دارد. موتور یادشده به‌وسیله توربوشارژر و ساعت‌ها آزمایش و خطا برای این رقابت تقویت شده است تا بتواند نهایتا ۹۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده تناوبی این خودرو قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ محرک هوندا سیویک ۱۹۸۰ به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

در ویدئوی مربوطه می‌بینید که این دو خودرو در چند رقابت درگ ۴۰۰ متر با یکدیگر گلاویز می‌شوند؛ البته برای اینکه کلاچ اینتگرا آسیب نبیند، مسابقه‌ها باید با سرعت پایین شروع می‌شدند. به دلیل درگیری سیستم کنترل جسبندگی هوندا، پورشه ۹۱۸ توانست در ابتدای این رقابت‌ها پیشرو باشد. پورشه رقابت اول را با فاصله کمی از هوندا برد. مسابقه دوم به نفع مسابقه‌دهنده ژاپنی تمام شد. رقابت سوم هم به نفع کوپه آلمانی بود. نهایتا پورشه توانست ۳ بر ۲ هوندا را شکست دهد.

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

رقابت بعدی درگ با سرعت اولیه ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود که ناکامی هوندا را به همراه داشت. در آزمایش ترمزگیری هم هوندا مغلوب پورشه بود. کوپه ژاپنی به‌خاطر عدم تجهیز به ترمزهای ضدقفل ABS و درنتیجه، قفل شدن چرخ‌هایش در این شرایط به اندازه بدنه چند خودرو از پورشه عبور کرد و متوقف شد.

رقابت نزدیک هوندا اینتگرا تایپ R هزار اسبی با پورشه ۹۱۸ اسپایدر

مسابقه آخر هم درگ در تمام طول مسافت مسیر بود که با پیروزی جزئی هوندا به پایان رسید. این خودرو توانست مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کند که رقمی تحسین برانگیز به شمار می‌رود. پورشه ۹۱۸ اسپایدر برای پیمایش این مسافت به ۰.۱ ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. نظر شما درباره این دسته از آزمایش‌ها و مسابقات درگ چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا