هاست پرسرعت
خودرو

معرفی بنتلی کانتیننتال GT تک ساخت ویژه برای جشن بیست‌سالگی

معرفی بنتلی کانتیننتال GT تک ساخت ویژه برای جشن بیست‌سالگی

بنتلی به مناسبت بیست‌سالگی کانتیننتال GT، نسخهٔ ویژه و تک ساختی از این کوپهٔ لوکس را در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کنار اولین کانتیننتال تولیدی به نمایش درآورده است.

تاریخ بنتلی به دو بخش قبل و بعد از فولکس‌واگن تقسیم می‌شود. اولین مدلی که این برند لوکس بریتانیایی پس از رفتن زیر چتر گروه فولکس‌واگن تولید کرد، کوپهٔ کانتیننتال GT بود که حالا بیست‌ساله شده است و بنتلی تصمیم گرفته این اتفاق را با معرفی یک خودروی بسیار خاص و منحصربه‌فرد جشن بگیرد. در گردهمایی موتوراسپرت در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری، بنتلی اولین کانتیننتال GT تولیدی با شماره وین VIN20001 را در کنار نمونهٔ ویژه‌ای از نسل کنونی که با الهام از آن خودرو توسط مولینر (بخش سفارشی‌سازی داخلی بنتلی) طراحی و ساخته شده به نمایش گذاشته است.

معرفی بنتلی کانتیننتال GT تک ساخت ویژه برای جشن بیست‌سالگی

مثل اولین کانتیننتال GT متعلق به سال ۲۰۰۳، نسخهٔ مدرن هم با همان رنگ سبز Cypress و تودوزی چرمی قهوه‌ای با تریم چوب گردو آراسته شده است. این بنتلی تک ساخت همچنین از ویژگی‌های خاص دیگری هم بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دوخت سبزرنگ خاص روی صندلی‌ها و پانل درها اشاره کرد. روی داشبورد سمت سرنشین، پارکابی‌ها و کنسول مرکزی هم نوشتهٔ ۲۰ years of the Continental GT به همراه طرح کلی دو مدل ۲۰۰۳ و ۲۰۲۳ نقش بسته است.

معرفی بنتلی کانتیننتال GT تک ساخت ویژه برای جشن بیست‌سالگی

این کانتیننتال تک ساخت در بیرون از پکیج‌های بلک‌لاین، تورینگ و استایلینگ بهره می‌برد که شامل‌ تریم مشکی براق به همراه اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر کوچک عقب از فیبر کربن می‌شود. این خودرو روی رینگ‌های ۲۲ اینچی به رنگ خاکستری تیره مات با لوگوی مرکزی ثابت قرار گرفته است. این کانتیننتال تک ساخت ویژه با قیمت نامشخصی به یک کلکسیون‌دار در ایالات‌متحده فروخته شده است.

کانتیننتال GT اولین بار در سال ۲۰۰۳ با ظاهری که از R تایپ کانتیننتال ۱۹۵۲ الهام گرفته شده بود به بازار آمد. نسل اول این خودرو به پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو با ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. نسل دوم در سال ۲۰۱۰ معرفی و یک سال بعد راهی بازار شد. این نسل در ابتدا با موتور W12 عرضه شد اما بعداً در سال ۲۰۱۲ موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو هم برای آن ارائه شد. نسل کنونی یا سوم هم در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. این نسل همچنان با موتورهای V8 و W12 عرضه می‌شود اما تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم در دست توسعه است.

معرفی بنتلی کانتیننتال GT تک ساخت ویژه برای جشن بیست‌سالگی

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا