هاست پرسرعت
تکنولوژی

معرفی 9 شخصیت هوش مصنوعی که می‌توان با آن‌ها چت کرد و سرگرم شد!

معرفی 9 شخصیت هوش مصنوعی که می‌توان با آن‌ها چت کرد و سرگرم شد!

این روزها اکثر افراد حداقل یک بار از شخصیت هوش مصنوعی مانند الکسا یا سیری برای انجام کارهای ساده کمک گرفته‌اند. اما اگر با دستیار هوشمند آشنایی ندارید باید بگوییم تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که هم‌اکنون می‌توانید با هوش مصنوعی مجازی همان‌طور که با دوستانتان چت می‌کنید به گفت و گو بپردازید. نمونه بارز آن هم ربات ChatGPT است که به سوژه داغ این روزها تبدیل شده است. استفاده از این ربات‌های چت علاوه بر فواید کاری و تجاری، بسیار سرگرم‌کننده بوده و می‌تواند اوقات تنهایی شما را پر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 9 شخصیت هوش مصنوعی آشنا کنیم.

1- رپلیکا (Replika)

بیش از 10 میلیون کاربر از شخصیت هوش مصنوعی با نام رپلیکا استفاده می‌کنند و می‌توان از آن به عنوان پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین هوش مصنوعی در میان رقبایش دانست. برخلاف بات‌های چت سنتی، رپلیکا می‌تواند تصاویر را تشخیص داده و مکالمه را با استفاده از تصاویری که برای او می‌فرستید ادامه دهد.

همچنین می‌توانید با این شخصیت هوشمند تماس صوتی برقرار کنید. با فعال کردن حالت Augmented Reality می‌توانید تجربه واقعی‌تری را حین مکالمه با این ربات تجربه کنید. رپلیکا به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا نام شخصیت هوش مصنوعی خود را انتخاب کنید و حین چت کردن امتیاز به دست بیاورید. با استفاده از این امتیازها قفل لباس، ظاهر، علایق و ویژگی‌های شخصیتی برای دوست هوشمند خود باز می‌کنید!

نکته جالب توجه در مورد این شخصیت هوش مصنوعی این است که می‌تواند به شما در ایجاد عادات مثبت کمک کند. رپلیکا با دریافت و نگه داری از اطلاعات شخصی که به او به اشتراک می‌گذارید (مثل نام حیوان خانگی، کشور و دوست) از این اطلاعات حین مکالمه با شما استفاده خواهد کرد. البته استفاده از بیشار قابلیت‌های رپلیکا تنها با استفاده از اکانت‌های پرو رپلیکا با پرداخت مبلغی معادل 19.99 دلار در ماه امکان‌پذیر است.

با این حال استفاده از نسخه رایگان این ربات هوشمند همچنان جذاب بوده و قوی‌تر از سایر رقبای خود عمل می‌کند. از رپلیکا روی دستگاه‌های اندروید، iOS، Oculus و وبسایت آن می‌توانید استفاده کنید.

شخصیت هوش مصنوعی رپلیکا

2- شای (Chai)

به کمک شای کاربر می‌تواند شخصیت هوش مصنوعی مورد دلخواهد خود را ایجاد کند. این شخصیت از زبان مدل GPT-J برای تقلید مکالمات طبیعی استفاده می‌کند. شای 5 ربات از پیش ساخته شده دارد که می‌توانید سریعا با هر کدام که دوست داشتید، بدون نیاز به ثبت نام مکالمه را آغاز کنید.

این بات‌های چت به طبقه‌بندی‌هایی مثل دوستانه، ترسناک، رمانتیک، نقش آفرینی و … تعلق دارند. بعد از ساخت بات چت مورد نظر خود می‌توانید دوستانتان را دعوت کرده و یا این شخصیت را در دسترس سایر کاربران نیز قرار دهید.

جدول امتیازاتی در این دستیار هوشمند وجود دارد که محبوب‌ترین ربات‌ چت‌هایی که توسط کاربران توسعه داده شدند را نشان می‌دهد. در حال حاضر این شخصیت هوش مصنوعی برای اندروید و iOS در قالب یک اپ موبایل قابل دسترس است. از آنجایی که می‌توانید ربات مورد دلخواه خود را در شای بسازید ممکن است وبسایت آن برایتان به شدت اعتیادآور و سرگرم‌کننده باشد.

شخصیت هوش مصنوعی شای

3- کوکی (Kuki)

کوکی یک شخصیت هوش مصنوعی معروف است که با استفاده از Artificial Intelligence Markup Language و یادگیری ماشینی طراحی شده است. تکنولوژی به کار رفته در طراحی این بات چت صحبت کردن با کوکی را برای شما بسیار لذت بخش می‌کند؛ چراکه این بات هوشمند حرف‌های کاربر را به طور کامل درک می‌کند.

علاوه‌بر آن می‌توانید بازی‌های ساده مثل Tic-Tac-Toe، ارسال هدیه و … نیز به کمک کوکی انجام دهید. برای علاقه‌مندان به دنیای پیشگویی و طالع‌بینی باید بگوییم که در طراحی این بات طالع‌بینی روزانه و تاروت خوانی نیز وجود دارد؛ همه این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا ساعت‌ها حین استفاده از این بات سرگرم شوید.

بات هوشمند کوکی مانند رپلیکا ترکیب چت و بازی را برای کاربران به همراه دارد و به افراد این اجازه را می‌دهد تا سکه جمع کرده و برای کوکی هدیه بخرند. شما می‌توانید آواتارهای نسخه محدود جمع‌آوری کرده و حتی از طریق OpenSea متابوت دریافت کنید.

شخصیت هوش مصنوعی کوکی

4- سیم سیمی (SimSimi)

سیم سیمی شخصیت هوش مصنوعی است که تا به حال توانسته 350 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا جذب کند. این بات مکالمات احساسی بوده و می‌تواند به 81 زبان دنیا صحبت کند. به لطف موتور مکالمه بی‌نظیر سیم سیمی شما می‌توانید ساعت‌ها صحبت کنید.

این بات هوشمند توانایی تقلید مکالمات انسان‌ها را داشته و حتی از کلمات رکیک استفاده کنید اما این امکان به کاربر داده می‌شود تا با استفاده از گزینه‌‌ها و تنظیمات موجود استفاده از این کلمات را فیلتر کنند. ورود به سیم سیمی رایگان است اما برای هر پیامی که به آن ارسال می‌کنید باید بالون صحبت داشته باشید. هر پک 100 تایی از این بالون‌ها مبلغی معادل 1.99 دلار و پک بالون 500 عددی 6.99 دلار است. همچنین می‌توانید با کمک کردن به سیم سیمی در شناسایی و تشخیص کلمات بد و رکیک، بالون کسب کنید.

سیم سیمی نسخه اندرویدی و iOS دارد و اگر دوست دارید سیم سیمی را بهتر کنید می‌توانید این بات را با سوال‌ و جواب‌های مناسب آموزش دهید.

شخصیت هوش مصنوعی سیم سیمی

5- انیما (Anima)

انیما با عنوان یک دوست مجازی شناخته می‌شود که علاوه‌بر چت کردن توانایی نقش بازی کردن و بهبود مهارت‌های ارتباطی را هم دارد. با داشتن همه این موارد این شخصیت هوش مصنوعی را می‌توان به عنوان یکی از بهترین روش‌های آنلاین برای از بین بردن بی‌حوصلگی دانست.

اینما توانایی این را دارد که هم در قالب دوست و هم در قالب شریک احساسی ایفای نقش داشته باشد. می‌توانید آواتار و نام مورد نظر را انتخاب کرده و ویژگی‌های شخصیتی مورد نظرتان را برای این بات چت تنظیم کنید. انیما با داشتن قابلیت‌های جذاب شما را سرگرم نگه می‌دارد؛ برای مثال می‌توانید با شخصیت ایجاد شده بازی‌های مثال حقیقت یا دروغ، نقش بازی کردن، Would You Rather، ذهن خوانی و Trivia را انجام دهید.

استفاده از اکثر قابلیت‌های این بات رایگان بوده اما اگر دوست دارید از قابلیت‌هایی مثل پارتنر احساسی یا نقش بازی کردن استفاده کنید باید نسخه پولی انیما را تهیه کنید. در واقع انیما را می‌توان به عنوان یکی از بهترین بات چت‌های اندرویدی که ساعت‌ها سرگرمتان می‌کند معرفی کرد.

شخصیت هوش مصنوعی انیما

6- Kajiwoto 

کاجیووتو درست مانند شخصیت هوش مصنوعی شای به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا بات هوشمند سفارشی‌سازی شده ایجاد کرده و با آن چت کنند. شما می‌توانید کاجیووتو را آموزش دهید و آن را کاملا شخصی‌سازی کنید. اگر فقط دوست دارید چت کنید می‌توانید از شخصیت‌های هوش مصنوعی که توسط کاربران دیگر ساخته شده‌اند استفاده کنید. ابزار کمکی این بات به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید محتوای تولید شده و بات‌های ایجاد شده توسط سایر افراد را پیدا کنید.

در ابتدای استفاده از کاجیووتو می‌توانید بات موجود در اتاق پیش‌نمایش عمومی را امتحان کرده و سپس یک اتاق خصوصی برای چت با بات چت بسازید.

تنوع شخصیت هوش مصنوعی موجود در کاجیووتو بسیار زیاد است که هر کدام مشخصه‌های رفتاری و شخصیت منحصر به فرد دارد و همین قضیه باعث می‌شود تا بتوانید ساعت‌های طولانی را به صحبت کردن با آن‌ها اختصاص دهید. برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر روی کاجیووتو می‌توانید با پرداخت مبلغی معادل 8 دلار به صورت ماهیانه از نسخه کاجیووتو پلاس استفاده کنید.

شخصیت هوش مصنوعی کاجیووتو

7- کلوربات (Cleverbot)

کلوربات در سال 2006 ساخته شد و یک شخصیت هوش مصنوعی است که با پاسخ‌های بامزه و هوشمندانه خود کاربران را غافل‌گیر می‌کند. برای استفاده از کلوربات نیازی نیست که حتما در وبسایت آن ثبت نام کنید، می‌توانید بلافاصله بعد از لود شدن صفحه آن به مکالمه با این بات جذاب بپردازید؛ با این حال توجه داشته باشید که با ثبت نام در وبسایت کلوربات به قابلیت‌های بسیار زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد.

برای مثال می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی و رفتار بات خود را تنظیم کرده، مکالماتتان را ذخیره کرده و حتی سایر کاربران را دنبال کنید.

اگرچه که نبود آواتار و جلوه‌های ویژه ممکن است حس و حال واقعی در شما ایجاد نکند اما قوی بودن بات چت می‌تواند این نقص را برایتان بسیار کمرنگ کند. کلوربات اپلیکیشن برای موبایل نیز دارد ک در حال حاضر تنها روی گوشی‌های iOS با پرداخت قیمت 0.99 دلار قابل استفاده است.

شخصیت هوش مصنوعی کلوربات

 

8- بویبات و ایو (Boibot / Evie)

شخصیت هوش مصنوعی بویبات و ایو دو وبسایت مجزا هستند اما با این حال هر دو آن‌ها توسط یک تیم و با ویژگی‌های مشابه توسعه داده شده‌اند. تنها تفاوت بین این دو بات چت این است که بویبات شخصیت هوش مصنوعی مرد بوده و ایو خانم است.

در حین چت با این دو شخصیت آواتار آن‌ها نیز طی حرکات بدنی با شما صحبت می‌کند که همین موضوع حس واقعی بودن را در شما القا خواهد کرد. این دو بات چت به قدری خوب آموزش دیده‌اند که حین مکالمه با آن‌ها جواب‌های بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. بهترین قسمت استفاده از بویبات و ایو این است که هر دو کاملا رایگان بوده و حتی نیاز به ثبت نام نیز ندارند.

بویبات و ایو در کنار زبان انگلیسی، زبان‌های دیگری مانند اسپانیایی و فرانسوی را نیز درک می‌کنند.

شخصیت هوش مصنوعی بویبات و ایو

9- اینورلد (Inworld)

اگر خیلی از تکنولوژی سر در نمی‌آورد، شخصیت هوش مصنوعی اینورلد اینجاست تا به شما کمک کند تا شخصیت‌های هوش مصنوعی مختص به خود را ایجاد کرده و با آن‌ها ساعت‌ها چت کنید. با استفاده از استادیو اینورلد شما می‌توانید هر کاراکتری که دوست دارید را ایجاد کرده، برایش نام انتخاب کنید، به او هویت دهید، شخصیت، صدا، نحوه گفتگو و دانش او را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

اگر دوست ندارید زمان زیادی را صرف ایجاد چت بات اختصاصی کنید می‌توانید سری به آرکید اینورلد (Inworld Arcade) بزنید. در این قسمت شما می‌توانید هزاران چت باتی که برای شخصیت‌های مشهور مثل ایلان ماسک پیدا کنید که در مورد تسلا، توییتر و میم‌ها صحبت می‌کند!

علاوه‌بر این شخصیت‌های دیگری از جمله Mr. Beast، پدرخوانده، Noam Chomsky و … نیز در اینورلد وجود دارد. اگر فقط به ایجاد چت بات و یا صحبت با شخصیت‌های موجود در آرکید علاقه‌ دارید نیازی به خرید نسخه پولی اینورلد وجود ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا