هاست پرسرعت
تکنولوژی

لنوو از گوشی «تینک فون» (ThinkPhone) ساخت موتورولا رونمایی کرد

لنوو از گوشی «تینک فون» (ThinkPhone) ساخت موتورولا رونمایی کرد

کمپانی چینی لنوو بعد از خرید امتیاز گوشی‌های موتورولا، این برند را دوباره احیا کرده و البته قصد دارد تا آن را هر چه بیشتر به فلسفه محصولات خود نزدیک‌تر کند. در همین راستا این شرکت اخیراً در نمایشگاه CES 2023 از گوشی تینک فون (ThinkPhone) که توسط موتورولا ساخته شده، رونمایی کرده است و باید گفت دقیقاً همان چیزی است که از پسوند تینک می‌توان متوجه شد؛ یک گوشی هوشمند ساخت موتورولا که شبیه لپ تاپ‌های سری لنوو تینک پد است. با دیجی رو همراه باشید.

تینک فون به یک صفحه نمایش اولد 6.6 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز مجهز شده و از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. در داخل بدنه هم تراشه پردازشی قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد و با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم همراه شده است. فضای ذخیره‌سازی داخلی را نیز می‌توان از بین سه گزینه 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت انتخاب کرد.

تینک فون

گوشی تینک فون تنها در یک رنگ و آن هم کربن سیاه تولید شده است. اما باید گفت این یک رنگ مشکی ساده نیست و به عنوان مثال، یک کلید ویژه قرمز رنگ دارد که برای انجام کارهای مختلف قابل تنظیم است. مثلاً می‌تواند برنامه واکی تاکی (Walkie Talkie) را از طریق اپلیکیشن Microsoft Teams باز کند یا یک برنامه تجاری یا میدانی ویژه را اجرا نماید. پنل پشتی با الیاف سبک وزن آرامید (که ظاهراً قوی‌تر از فولاد است) پوشیده شده، در حالی که قاب آن از جنس آلومینیوم است. قسمت جلویی با شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده و قسمت پشتی می‌توان لوگوی ویژه تینک فون را مشاهده کرد.

تینک فون همچنین دارای گواهینامه‌های IP68 در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و MIL-STD 810H در زمینه مقاومت بدنه است. بنابراین از سقوط از ارتفاع 1.25 متری و غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه جان سالم به در خواهد برد.

تینک فون

گوشی لنوو تینک فون ساخته شده توسط موتورولا (لنوو اصرار دارد که هم برند خودش و هم برند موتورولا در نام این گوشی وجود داشته باشد!) یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سیمی 68 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه شارژر سیمی متناسب با این توان شارژ در داخل جعبه محصول وجود دارد.

از نظر دوربین، لنوو تینک فون مجهز به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است که از قابلیت ادغام پیکسلی چهار در یک به منظور ایجاد پیکسل‌های 2.0 میکرومتری استفاده می‌کند. این دوربین دارای هر دو قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر اپتیکال (OIS) می‌باشد. در کنار سنسور اصلی، از یک لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 با فناوری ماکرو ویژن استفاده شده است. در جلوی بدنه هم یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در داخل حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است.

تینک فون

تینک فون چیزی بیش از یک مشابهت اسمی با لپ‌تاپ‌های تینک پد را ارائه می‌کند. این گوشی یکپارچگی واقعی با لپ‌تاپ‌های تینک پد لنوو داشته و از جمله از اتصال Think 2 Think، مبتنی بر Ready For موتورولا پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا تینک فون را با تینک پد خود همگام‌سازی کنند و متون، عکس‌ها، اسناد و همچنین فایل‌های کپی شده را تنها با کشیدن و رها کردن منتقل کنند، اعلان‌ها را به اشتراک بگذارند، از گوشی به عنوان وب‌کم استفاده کنند و هر برنامه اندرویدی را روی صفحه لپ‌تاپ ویندوزی خود باز کنند. شایان ذکر است که برنامه‌های Microsoft 365 ،Outlook و Teams از پیش بر روی تینک فون نصب شده‌ و قابل استفاده هستند.

به علاوه، Moto KeySafe یک پردازنده جداگانه است که برای تینک فون در نظر گرفته شده و یک لایه امنیتی را به آن اضافه می‌کند. به این ترتیب، تمام پین‌ها و رمزهای عبور، کلیدهای رمزنگاری و سایر داده‌های حساس در یک محیط ایمن نگهداری شده و از دسترس خرابکارها و هکرها دور خواهند بود. در نهایت، Moto OEMConfig یا Moto Device Manager به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا لنوو تینک فون را از راه دور برای مشتریان خود پیکربندی کنند.

تینک فون طی ماه‌های آینده به ایالات متحده، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، استرالیا و کشورهای منتخب آسیا راه خواهد یافت. لنوو هنوز قیمتی برای آن اعلام نکرده و باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی بمانیم.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا