پایداری تحسینبرانگیز تویوتا کرولا GR اسپرت در تست ایمنی گوزن
پایداری تحسینبرانگیز تویوتا کرولا GR اسپرت در تست ایمنی گوزن
دوازدهمین نسل تویوتا کرولا در نسخه GR اسپرت راهی تست گوزن شده است. آنگونه که دیده میشود این خودروی ژاپنی پایداری بالایی در این تست ایمنی دارد.
نسل فعلی کرولا به عنوان بازیگری جهانی در آمریکای شمالی، ژاپن، اروپا، چین و چندین کشور دیگر عرضه میشود. در قاره همیشهسبز نسخهای نسبتاً اسپرت از کرولا وجود دارد که یک رده پایینتر از مدل پرچمدار GR کرولا قرار میگیرد. این مدل که با نام تویوتا کرولا GR اسپرت شناخته میشود از ظاهری گیراتر و قوای محرکه هیبریدی سود میبرد. به تازگی وبسایت km77 تست گوزن این خودرو را انجام داده است. کرولا GR اسپرت حاضر در ویدئو مدل سال ۲۰۲۳ برای بازار اسپانیاست. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی با حداکثر قدرت ۱۹۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متر سود میبرد. البته همانطور که میدانیم قدرت پیشرانه فاکتوری تعیین کننده برای عملکرد خوب در تست گوزن نخواهد بود. اگرچه قوای محرکه نیز نقش مهمی ایفا میکند اما هاچبک موردبحث ما از سیستم تعلیق قابل تنظیم با حالتهای اسپرت و نرمال سود میبرد.
رینگهای ۱۸ اینچی به همراه لاستیکهای فالکن زیکس ZE914B در این خودرو بکار رفتهاند. نویسنده km77 میگوید کرولا حس بسیار چابک و سرزندهای در مسیرهای پر پیچ و خم دارد اما آیا در تست گوزن نیز چنین چیزی تکرار خواهد شد؟ حتی در همان تست اول که راننده به رفتار کرولا آشنایی ندارد هم شاهد تواناییهای بالای خودرو در عبور از بین مخروطها هستیم. اگرچه راننده با چندین مخروط برخورد میکند اما برای آشنا شدن با عملکرد خودرو تنها به چند تلاش دیگر نیاز دارد و به این ترتیب میتواند بهترین عملکرد کرولا GR اسپرت را نشان دهد.
در نهایت هاچبک ژاپنیها با حداکثر سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت تست گوزن را به پایان میرساند که نتیجهای خوب برای خودرویی خواهد بود که در کلاس محصولات پرفورمنس حضور ندارد. اگر خواهان نسخه برجستهتری از کرولا باشید میتوانید GR کرولا را انتخاب کنید که در مدل ۲۰۲۴ شاهد عرضه دوباره مدل سفارشی Circuit ادیشن با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد هستیم. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک راهی چرخها میشود.