هاست پرسرعت
خودرو

درگ خانوادگی نیسان Z و اینفینیتی Q60، کوپه‌هایی با پیشرانه مشترک

درگ خانوادگی نیسان Z و اینفینیتی Q60، کوپه‌هایی با پیشرانه مشترک

تاکنون بارها در مورد نیسان Z جدید دیده و شنیده‌ایم. این خودرو که با کد RZ34 شناخته می‌شود، نسل هفتم کوپهٔ اسپرت نیسان است. البته سازندهٔ ژاپنی اعتراف کرده که Z جدید قطعات مشترکی با نسل قبلی دارد که یکی از آن‌ها پلت‌فرم FM برای کاهش هزینه‌ها و حفظ قیمت مقرون‌به‌صرفهٔ خودرو است. این کوپهٔ جدید همچنین قطعاتی را هم از دیگر محصولات گروه نیسان قرض گرفته که مهم‌ترین آن‌ها پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با نام VR30DDT است. این موتور با اینفینیتی Q60 Red Sport 400 مشترک است.

درگ خانوادگی نیسان Z و اینفینیتی Q60، کوپه‌هایی با پیشرانه مشترک

هرچند بین این دو کوپه تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما حالا سم کارلیجن آن‌ها را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم در خط مستقیم چگونه عمل می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، زیر کاپوت هردو خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که خروجی یکسانی برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، در بخش انتقال قدرت دو خودرو باهم متفاوت هستند. Z از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند که در پیکاپ نیسان فرانتیر هم به کار رفته است درحالی‌که در اینفینیتی وظیفهٔ انتقال نیرو بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است.

درگ خانوادگی نیسان Z و اینفینیتی Q60، کوپه‌هایی با پیشرانه مشترک

علاوه بر این، تفاوت بزرگ دیگری هم بین این دو کوپهٔ هم‌خانواده وجود دارد و درحالی‌که Q60 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، در Z نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این ویژگی در درگ از حالت سکون مزیت مهمی برای ایفینیتی خواهد بود اما از سوی دیگر، از لحاظ وزن برتری با نیسان است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید کوپهٔ جدید نیسان در برابر Q60 Red Sport شانسی خواهد داشت؟ آیا گیربکس مدرن‌تر و وزن کمتر باعث پیروزی Z می‌شود یا اینفینیتی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود زودتر به خط پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

نیسان Z پرفورمنس

اینفینیتی Q60 Red

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۰۱۵ دلار ۵۹,۱۲۵ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا