هاست پرسرعت
خودرو

شبیه‌سازی تصادف بی ام و X7 با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت!

شبیه‌سازی تصادف بی ام و X7 با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت!

بی‌ام‌و X7 M50i به عنوان گل سرسبد شاسی بلندهای این برند در یک سری تست‌های تصادف شبیه‌سازی شده شرکت می‌کند و قطعاً تماشای تست تصادف خودرویی سنگین‌وزن با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

ایمنی خودروها امری حیاتی به شمار می‌رود و خودروسازان تراز اول نیز به دنبال پاس کردن استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای هستند که هر روز وضع می‌شوند. اگرچه موسسه‌هایی مانند یورو انکپ اقدام به تست خودروهای جدید می‌کنند اما در اکثر مواقع سرعت استاندارد در نظر گرفته شده برای برخورد خودروها با مانع حدود ۶۴ کیلومتر در ساعت است. ویدئوی شبیه سازی تصادف بی‌ام‌و X7 M50i هرچند کیفیت بسیار بالایی ندارد اما می‌تواند ایده‌ای از مقاومت یک خودروی بزرگ و سنگین در سرعت‌های بالاتر را ارائه نماید.

بی‌ام‌و X7 M50i اگرچه در حال حاضر جای خود را به نمونه فیس لیفت M60i داده است اما در ویدئوی ما حضور دارد و با سرعت‌های گوناگون به دیواره‌ای مستحکم برخورد می‌کند. همان‌طور که می‌بینید آدمک‌ها نیز کمربند ایمنی نبسته‌اند و همین شبیه‌سازی ساده نیز می‌تواند تأثیر نبستن کمربند ایمنی در شدت آسیب‌های وارده را نشان دهد. در اولین تست خودرو با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت به دیواره برخورد می‌کند و خسارت زیادی را متحمل نمی‌شود. ایمنی کابین خودرو تا سرعت حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت خوب است و نیروهای وارده را خیلی به سقف و ستون‌ها منتقل نمی‌کند و به همین خاطر درصورتی‌که سرنشینان کمربند ایمنی بسته باشند به احتمال زیاد آسیب جدی‌ای نخواهند دید.

اما از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بعد اوضاع متفاوت می‌شود و شدت برخورد به حدی است که نیرو به درب‌ها، ستون‌ها و سقف منتقل می‌شود و سرنشینان نیز به شدت به سمت جلو پرتاب می‌شوند. همین وضعیت ادامه پیدا می‌کند و در سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اثری از خودرو باقی نمی‌ماند! در واقع شدت برخورد به حدی زیاد است که X7 M50i مچاله شده و نمی‌توان آن را تشخیص داد. تست شبیه‌سازی برخورد شاسی‌بلند بی‌ام‌و با دیواره محکم جزئیات جالب زیادی دارد که می‌تواند به نوعی هشداردهنده نیز باشد. شایان ذکر است بی‌ام‌و X7 M50i از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو N63 با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند اما از چند ماه قبل و با معرفی نسخه فیس لیفت و جنجال‌برانگیز X7 جای خود را به مدل M60i داده است. M60i از پیشرانه کاملاً جدید ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با نام S68 سود می‌برد و از منیفولد اگزوز ضربدری، توربوشارژرهای متقارن و خنک‌کننده روغن خارجی استفاده می‌کند. پیشرانه S68 همچنین به پمپ روغن جدید و میل‌لنگ تقویت‌شده هم مجهز شده است. با این حال، خروجی این پیشرانه نسبت به قبل افزایشی نداشته و هنوز هم ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما هم‌اکنون نرم‌تر و با صدای بهتری کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا