هاست پرسرعت
تکنولوژی

«لیکو اس 1 پرو» عرضه شد؛ یک کپی ارزان از آیفون 14 پرو برای چینی‌ها!

«لیکو اس 1 پرو» عرضه شد؛ یک کپی ارزان از آیفون 14 پرو برای چینی‌ها!

کمپانی چینی و نه چندان شناخته شده لیکو (LeEco) به تازگی گوشی جدیدی را برای عرضه در جشنواره بهاری (جشن سال نوی چینی که از 22 ژانویه شروع می‌شود) معرفی کرده است. این گوشی میان‌رده با عنوان «لیکو اس 1 پرو» (LeEco S1 Pro) شباهت غیرقابل انکاری به آیفون 14 پرو دارد و حتی برجسته‌ترین ویژگی آن یعنی «جزیره پویا» را نیز کپی کرده است! جالب اینکه جزیره پویا در این گوشی دقیقاً مانند پرچمدار اپل کار می‌کند و اصلاً تزئینی نیست.

لیکو اس 1 پرو

با این حال، «لیکو اس 1 پرو» تنها از نظر ظاهری به آیفون 14 پرو شباهت دارد و وقتی صحبت از مشخصات سخت افزاری به میان می‌آید، به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارد. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل LCD و وضوح تصویری 720 در 1600 پیکسل بهره برده و نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز را ارائه می‌کند. برای پردازش اطلاعات از یک تراشه 12 نانومتری ناشناخته با نام Zhanrui T7510 استفاده شده که شامل 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 است. پردازش گرافیکی نیز به چیپ Imagination 9446 با سرعت کلاک 800 مگاهرتز سپرده شده است. شایان ذکر است که «لیکو اس 1 پرو» تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه شده است.

لیکو اس 1 پرو

این گوشی میان‌رده انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 10 وات تأمین می‌کند. در قسمت جلوی بدنه یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌‌های سلفی در نظر گرفته شده و در قسمت پشتی هم تنها از یک دوربین تک لنزه 13 مگاپیکسلی استفاده شده است (دو سنسور دیگری که در تصاویر دیده می‌شود، جنبه تزئینی دارند تا گوشی هر چه بیشتر شبیه به آیفون 14 پرو باشد!).

لیکو اس 1 پرو

«لیکو اس 1 پرو» به جای سرویس‌های موبایلی گوگل یا همان GMS از خدمات مشابه هواوی (HMS) بهره می‌برد و از همین رو شاید برای کاربران جهانی جذابیت چندانی نداشته باشد. البته، از آنجایی که خدمات گوگل در چین ارائه نمی‌شوند، عرضه این گوشی با HMS تعجب‌آور نیست.

همان‌طور که گفتیم «لیکو اس 1 پرو» تنها در یک پیکربندی 8/128 گیگابایتی تولید شده و با قیمت 899 یوان چین (135 دلار) در دسترس خریداران قرار گرفته است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا