دوئل فینال، تویوتا کمری TRD یا فولکسواگن آرتئون؟
دوئل فینال، تویوتا کمری TRD یا فولکسواگن آرتئون؟
مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت
دومین گروه در این سری از دوئلهای gsxr به سدانهای خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همانطور که از نامش مشخص است، سدانهایی حضور داشتند که بیشتر خانوادگی هستند اما کمی حال و هوای اسپرت هم به آنها تزریق شده است. رقابتهای گروه سدانهای خانوادگی اسپرت با حضور هشت خودرو برگزار شد که از بین آنها فولکسواگن آرتئون و تویوتا کمری موفق شدند خود را به مرحلهٔ فینال یا نهایی برسانند درحالیکه خودروهای کیا استینگر، بیوک رگال GS، پژو ۵۰۸ PSE، فورد فیوژن اسپرت، هیوندای سوناتا N Line و کیا K5 GT در مراحل قبلی حذف شدند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی یعنی نیمهنهایی هم بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: ۱۲۶۴
آراء فولکسواگن: ۹۵۶
آراء فورد: ۳۰۸
پیروز دوئل: فولکسواگن آرتئون با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
فولکسواگن آرتئون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکسواگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچبکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق
نقاط منفی: رانندگی نهچندان هیجانانگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمیشود، قیمت گران که تقریباً هماندازه مدلهای همکلاس آئودی است، کنترلهای خازنی نامطلوب، نمایشگر مرکزی کوچک
چکیده: آرتئون زیباترین و جذابترین محصول حال حاضر فولکسواگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نهچندان لوکس ترمز آن را میکشند
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب
نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کمفرمانی، سواری خشک که در استفادههای روزمره آزاردهنده خواهد بود
چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
آرتئون R-Line | تویوتا کمری TRD | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۴.۶ ثانیه | ۵.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۶.۹ ثانیه | ۲۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۴۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی | ۰.۸۶ جی |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۷۷۵ کیلوگرم | ۱۶۱۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب | ۶۱ به ۳۹ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۶۴ میلیمتر | ۴,۹۴۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۴۲ میلیمتر | ۲,۸۲۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵ لیتر | ۴۲۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۴۸,۴۷۵ دلار | ۳۴,۰۰۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.