هاست پرسرعت
تکنولوژی

7 عامل موثر در تعیین قیمت سئو

7 عامل موثر در تعیین قیمت سئو

سئو به بازاریابی مدرن گفته می‌ شود. افراد برای بهتر دیده شدن کسب و کار های خود در اینترنت از آن استفاده می کنند. سئو دانشی به روز و همواره در حال تغییر است. در دنیای اقتصاد و بازاریابی راه‌های زیادی برای قیمت گذاری کالا، محصولات و خدمات وجود دارد. هر کدام از این راه ها در شرایط خاصی می تواند انتخاب خوبی برای کسب و کار شما باشد. برای تعیین قیمت سئو راه های مختلفی وجود دارد. انجام پروژه های سئو به صورت یک کالا یا خدمات مشخص نیست. به همین دلیل نمی توان برای آن قیمت مشخصی را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره تعیین هزینه پروژه های سئو در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟

همان طور که می‌ دانید در دنیای اقتصاد و بازاریابی روش‌های زیادی برای قیمت گذاری بر روی کالا و خدمات وجود دارد. این قیمت گذاری با توجه به شرایط خاص برای هر کسب و کاری باید بهترین نوع آن انتخاب شود. این در حالی است که بسیاری از این روش ها برای محاسبه  هزینه سئو  قابل استفاده نیستند. در واقع می توان گفت فاکتور های زیادی در تعیین قیمت پروژه های سئو تاثیر گذار هستند که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:

· بر اساس تعداد کلمات کلیدی و سختی آن ها

بدیهی است که هر چه تعداد صفحات خدمات، محصولات و کالا های شما بیشتر باشد تعداد کلمات کلیدی بیشتری نیز نیاز می باشد. بنابراین کسب و کاری که دارای سه محصول برای فروش باشد با کسب و کاری که دارای بیش از ۲۰۰ محصول مختلف است متفاوت می باشد. در نتیجه می توان گفت سایت های بزرگتر هزینه‌ های بیشتری برای سئو باید بپردازند. از طرف دیگر هدف گذاری بر روی یک کلمه یا عبارت خاص یکی از رایج ترین راه ها برای تعیین هزینه پروژه های سئو می باشد. البته این روش قیمت گذاری را یک روش پر ریسک و استرس را برای متخصصان سئو دارد. زیرا اگر به هدف از پیش تعیین شده نرسد عملاً درآمد زیادی برای فرد سئو کار به دست نمی آید.

· پیشینه و قدمت سایت

از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه پروژه های سئو، می توان به قدمت سایت اشاره کرد. به طور کلی سئو کلمات کلیدی در سایت هایی که تازه تاسیس شده اند سخت تر از سایت هایی با قدمت بالاتر است. همچنین سایت های تازه تاسیس به وقت و انرژی بیشتری نیاز دارند. سایت های قدیمی دارای ارزش دامنه و صفحه بیشتری می باشند و صفحات آن ها زود تر و سریع تر در گوگل ایندکس می شود.

7 عامل موثر در تعیین قیمت سئو

· آمار بازدید گوگل

در این روش از محاسبه هزینه پروژه های سئو، به جای تمرکز کردن بر تعداد کمی از کلمات کلیدی به دنبال هدف مهم تری هستند. این هدف جذب کاربران از گوگل و تبدیل آن ها به مشتری وفادار و دائمی می باشد. شرکت هایی با تجربه بیشتر در زمینه های تخصصی ارزش این مدل از هدف گذاری را عمیق‌ تر درک می کنند. این افراد از روش قیمت گذاری خدمات سئو بر اساس بازدید گوگل به استقبال بیشتری دارند.

· میزان فروش

تعیین هزینه پروژه های سئو بر اساس میزان فروش پیچیده ترین روش قیمت گذاری می باشد. در این روش به میزان فروش و رشد واقعی کسب و کار ها توجه ویژه ای دارند. در این مدل کسب رتبه در یک یا چند کلمه کلیدی به متخصص سئو کار تحمیل نمی شود. در این روش در واقع متخصص سئو کار عملاً به شریک آن کسب و کار تبدیل می شود. به عبارت دیگر در موفقیت و سود دهی بیشتر و همچنین در شکست آن کسب و کار سهیم خواهد شد.

. تعیین هزینه پروژه های سئو به صورت ساعتی

یکی از متداول ترین و رایج ترین روش ها برای تعیین تعرفه سئو، مدل ساعتی می باشد. اما می‌ توان گفت که این رایج بودن به اندازه مدل ماهانه نمی باشد. برخی از سئوکاران در محل کسب و کار شما حضور پیدا می‌ کنند و روی سئو سایت کار هایی انجام می دهند. در این مدل افراد به صورت ساعتی دستمزد دریافت می کنند. در صورتی که صاحبان مشاغل به اندازه کافی در حوزه سئو اطلاعات داشته باشند، خودشان روی سایت سایت کار می کنند. در این حالت از یک متخصص سئو به صورت ساعتی کمک می گیرند. در این مدل کنترل هزینه ها نیز بسیار راحت تر انجام می گیرد.

7 عامل موثر در تعیین قیمت سئو

· تعیین هزینه پروژه های سئو به صورت ماهانه

تعیین هزینه پروژه ها به صورت ماهانه همان طور که گفته شد از متداول ترین مدل ها در انجام پروژه ها می باشد. در این مدل بر اساس مواردی مانند تعداد کلمات کلیدی، میزان تخصص و تجربه فرد انجام دهنده پروژه، میزان رقابت در حوزه مد نظر و … هزینه ها محاسبه می‌گردد. به طور کلی می‌ توان گفت در این حالت تقریبا همه امور بر عهده یک نفر یا یک تیم متخصص قرار داده می شود. در این حالت دیگر صاحبان کسب و کار دغدغه‌ای برای سئو سایت خود نخواهند داشت.

· تعیین هزینه پروژه های سئو به صورت پروژه ای

در این مدل ابتدا یک فهرست از کار های مختلف به همراه هزینه هر یک از آن ها در ابتدای پروژه به کارفرما ارائه می شود. در این حالت کارفرما می تواند از بین موارد ذکر شده هر کدام را انتخاب کند. بهتر است کارفرمایانی روش هزینه پروژه های سئو به صورت پروژه ای را انتخاب کنند که میزان کافی در حوزه سئو اطلاعات داشته باشند. زیرا کارفرما باید تشخیص دهد که کدام یک از فرایند های ارائه شده توسط سئو کار برای وب سایتش واجب تر می باشد.

· کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره چگونگی تعیین هزینه پروژه های سئو در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی هزینه های سئو سایت بر اساس فاکتور های بسیار زیادی تعیین می شود. به طور کلی می‌ توان گفت استاندارد خاصی برای تعیین و محاسبه هزینه پروژه های سئو وجود ندارد. برای تعیین تخمین حدودی هزینه ها با شناختن یک سری معیار ها می توانید به قیمت حدودی آن برسید. اگر درباره تعیین هزینه های پروژه سئو و یا انجام پروژه های سئو می توانید به سایت آرسا اپ مراجعه فرمایید. از توجه به همراهی شما سپاسگزاریم.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا