هاست پرسرعت
تکنولوژی

مایکروسافت برای مکالمه با بینگ محدودیت گذاشت تا هوش مصنوعی گیج نشود!

مایکروسافت برای مکالمه با بینگ محدودیت گذاشت تا هوش مصنوعی گیج نشود!

ربات گفتگوگر ChatGPT این روزها به سوژه داغ حوزه فناوری تبدیل شده و گرایش به سمت استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بسیار مد شده است. پس از اینکه گوگل از سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی بارد (Bard) برای رقابت ChatGPT رونمایی کرد، مایکروسافت نیز مدل زبان هوش مصنوعی خود برای بینگ جدید را معرفی نمود. و تنها چند روز پس از این معرفی، مایکروسافت تغییراتی را در ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای خود اعمال و برخی محدودیت‌ها را برای آن در نظر گرفت! در ادامه قصد داریم جزئیات مسئله را با هم مرور کنیم. با دیجی رو همراه باشید.

هوش مصنوعی بینگ اکنون محدودیت‌هایی دارد

مایکروسافت در تازه‌ترین پست وبلاگی خود فاش کرد که مکالمات کاربران با بینگ را محدود می‌کند. در حال حاضر، کاربران فقط می‌توانند 50 سوال در روز و 5 سوال در هر جلسه بپرسند. این محدودیت‌ها برای مقابله با گیج شدن بینگ در جریان مکالمات طولانی اعمال شده‌اند!

مایکروسافت بر این باور است که اکثر کاربران می‌توانند پاسخ سؤالات خود را تقریباً در یک دور (پرسیدن یک سؤال و گرفتن یک جواب از بینگ) دریافت کنند و کمتر از 1 درصد به یک جلسه با بیش از 5 پیام نیاز دارند، بنابراین این تصمیم برای محدود کردن مکالمه در عمل هیچ محدودیتی را پیش روی کاربران قرار نمی‌دهد.

بینگ جدید

پس از اینکه محدودیت 5 سوال به پایان رسید، از کاربر خواسته می‌شود تا در مورد موضوع دیگری صحبت کند و در پایان نیز باید چت‌های خود را پاک کند تا ربات مایکروسافت گیج نشود! البته، مایکروسافت می‌گوید قصد دارد محدودیت‌های چت را در نهایت افزایش دهد تا تجربه کاربری بهتری را ارائه نماید.

و اگر از خود می‌پرسید که چگونه ممکن است ربات چت هوش مصنوعی گیج شود، باید اشاره کنیم که اخیراً گزارش‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهند ابزار جدید هوش مصنوعی بینگ شروع به مکالماتی عجیب و غریب و نسبتاً بی‌ربط می‌کند! به عنوان مثال، در گزارش اخیر نیویورک تایمز به یک مکالمه طولانی با بینگ اشاره شده که در آن ربات هوش مصنوعی در نهایت از عشق خود به کاربر سخن می‌گوید! یا گزارش دیگری از تلگراف نشان می‌دهد که وقتی از بینگ خواسته شد متن خاصی را ترجمه کند، بعد از رد و بدل کردن چند پیام، در ازای آن درخواست پول کرد!

حال، باید دید آیا تصمیم جدید مایکروسافت برای محدود کردن مکالمه با ابزار هوش مصنوعی بینگ می‌تواند به بهبود نتایج آن و جلوگیری از مکالمات عجیب و غریب کمک کند یا نه. البته که همیشه جای پیشرفت وجود دارد و از آنجایی که بینگ جدید هنوز در ابتدای راه است،  انتظار داریم با گذشت زمان وضعیت آن بهتر شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا