هاست پرسرعت
خودرو

معرفی نیو ES6 با باتری حالت‌جامد و حداکثر پیمایش ۹۳۰ کیلومتر!

معرفی نیو ES6 با باتری حالت‌جامد و حداکثر پیمایش ۹۳۰ کیلومتر!

اسناد به‌روز شده که توسط نیو منتشر شده‌اند حاکی از تجهیز خودروی ES6 به مجموعه باتری حالت‌جامد هستند. آن‌گونه که دیده می‌شود در صورت استفاده از این نوع باتری شعاع حرکتی خودروی برقی نیو به حدود ۹۳۰ کیلومتر می‌رسد.

ویلیام لی مدیرعامل نیو می‌گوید باتری حالت‌جامد این برند در کنار سایر باتری‌های فعلی و از چند هفته دیگر در دسترس خریداران چینی خواهد بود. در باتری‌های حالت‌جامد، الکترولیت جامد که در واقع قطعات حامل شارژ بین دو الکترود هستند بجای الکترولیت‌های مایع یا ژل پلیمری بکار رفته است. باتری‌های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر از الکترولیت‌های مایع یا ژل پلیمری استفاده می‌کنند.

چندین شرکت شاخص سرمایه‌گذاری خود روی باتری‌های حالت‌جامد را اعلام کرده‌اند چراکه این نوع باتری‌ها مزیت‌هایی نسبت به نمونه‌های لیتیوم یونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تراکم انرژی بالاتر و زمان شارژ سریع‌تر اشاره کرد. باتری‌های حالت‌جامد همچنین همان ابعاد فیزیکی باتری‌های کنونی را دارند؛ اما اسناد نیو نشان می‌دهند باتری جدید ۱۵۰ کیلووات ساعتی این شرکت که توسط کمپانی انرژی ویلاین پکن تأمین شده ۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد و ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی فعلی ساخت شرکت CATL به نظر می‌رسد. البته تراکم انرژی باتری حالت‌جامد نیو به ۲۶۱ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که این رقم در باتری CATL حدود ۱۸۰ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم است.

در مجموعه باتری حالت‌جامد نیو ۳۸۴ سلول وجود دارد که بسیار بیشتر از ۹۶ سلول باتری CATL بوده و تراکم انرژی آن نیز بالاتر خواهد بود. نیو سال ۲۰۲۱ سدان برقی و پرچم‌دار ET7 را معرفی کرد و در همان زمان باتری موردبحث نیز به نمایش درآمد. چینی‌ها آن زمان مدعی شدند این باتری شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. البته شاسی بلندها به اندازه سدان ها آیرودینامیک نبوده و وزن بیشتری هم دارند و شاید به همین خاطر است که برد تخمینی ES6 مجهز به این باتری ۹۳۰ کیلومتر اعلام شده است. شاید سدان های آتی نیو بتوانند با باتری حالت‌جامد خود به پیمایش فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر دست یابند.

ظاهراً خودروساز یاد شده با چالش‌هایی در زمینه افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها روبرو بوده و به همین خاطر شاهد فاصله‌ای ۲ ساله بین معرفی و تجاری‌سازی باتری حالت‌جامد هستیم. این نوع باتری‌ها می‌توانند در آینده به‌صورت انبوه تولید و استفاده شوند زیرا تعداد بیشتری از خودروسازان به دنبال یافتن راه‌هایی برای استفاده از آن‌ها هستند. تویوتا اخیراً مدعی شده با این تکنولوژی می‌تواند محصولاتی با شعاع حرکتی ۱۲۰۰ کیلومتری بسازد و زمان شارژ آن‌ها را نیز فقط به ۱۰ دقیقه برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا