هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو؛ بازگشت کمپانی تایوانی به مسیر درست

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو؛ بازگشت کمپانی تایوانی به
مسیر درست

شرکت تایوانی اچ تی سی در روزگاری نه چندان دور یکی از  برندهای مطرح صنعت موبایل محسوب می‌شد و گوشی‌های این کمپانی در نزد کاربران محبوبیت بالایی داشتند. اما چند سالی است که بخش موبایل اچ تی سی زیان‌ده شده و از همین رو دیگر شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند قابل توجهی نیستیم. با این حال به نظر می‌رسد این روند در حال تغییر بوده و عرضه گوشی «اچ تی سی یو 23 پرو» (HTC U23 Pro) هم که به تازگی اتفاق افتاده، نوید بخش همین مسئله است.

به نظر می‌رسد کمپانی اچ تی سی با گوشی U23 پرو دوباره به مسیر صحیح خود بازگشته و می‌تواند در بازار گوشی‌های هوشمند خودی نشان دهد. این گوشی که پس از U20 5G (عرضه شده در سال 2020)، اولین گوشی از سری U به شمار می‌رود سخت افزار میان‌رده اما در عین حال قدرتمند و باکیفیتی دارد که می‌تواند در کنار قیمت مقرون به صرفه آن، نظر هر خریداری را به خود جلب کنید. ما پیش از این معرفی کامل این محصول را در دیجی رو انجام داده‌ایم و اکنون قصد داریم تجربه اولین مواجهه خود با آن را در بخش بررسی کوتاه با شما در میان بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو

مطابق رسم همیشگی بخش بررسی کوتاه، کار خود را با بررسی محتویات جعبه بسته‌بندی گوشی آغاز می‌کنیم. اچ تی سی یو 23 پرو در بسته‌بندی سفید رنگ خود شامل کابل USB-C و ابزار خارج‌سازی سیم‌کارت است و همانند بسیاری از مدل‌های پرچمدار و میان‌رده امروزی، هیچ شارژری به همراه خود ندارد. بنابراین، اگر شارژر مناسب این گوشی را در خانه ندارید، باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. شایان ذکر است که اچ تی سی یو 23 پرو یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی داشته و از شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند.

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو

این گوشی هوشمند در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی با وضوح تصویری فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز بوده و برای محافظت از نمایشگر خود به شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس متکی است که از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود. یک حفره هم در مرکز و بالای این پنل نمایشگر به چشم می‌خورد که محلی برای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن است. متأسفانه با وجود اولد بودن صفحه نمایش، اسکنر اثر انگشت در زیر آن تعبیه نشده و در عوض در داخل دکمه پاور در سمت راست گوشی ادغام شده است.

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو

با برگرداندن گوشی و نگاهی به پنل پشتی آن، می‌توان یک جزیره دوربین مستطیلی شکل را در گوشه بالای سمت چپ دید که دارای چهار لنز دوربین به همراه فلاش LED دوگانه است. سنسور اصلی دوربین دارای وضوح 108 مگاپیکسل بوده و از قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا OIS نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این دوربین اصلی، یک واحد 8 مگاپیکسل فوق عریض، یک دوربین 5 مگاپیکسل ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز تعبیه شده است. U23 پرو مجهز به یکی از تراشه‌های پردازشی میان‌رده کوالکام به نام اسنپدراگون 7 نسل 1 است و با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود. البته، یک شیار کارت میکرو اس دی هم بر روی بدنه تعبیه شده تا بتوان فضای ذخیره سازی را ارتقاء داد.

در بخش نرم افزاری، اچ تی سی یو 23 پرو سیستم عامل اندروید 13 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند و برنامه VIVERSE نیز به صورت از پیش نصب شده بر روی آن وجود دارد. همچنین، این گوشی هوشمند با هدست واقعیت ترکیبی VIVE XR Elite که به صورت جداگانه فروخته می‌شود، سازگاری کامل دارد.

بررسی کوتاه اچ تی سی یو 23 پرو

از سایر ویژگی‌های برجسته اچ تی سی یو 23 پرو می‌توان به رتبه‌بندی IP67 (مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و دوام 30 دقیقه‌ای در عمق 1 متری آب)، پشتیبانی از شبکه‌های فایو جی، اتصال برد کوتاه یا NFC، اتصال وای-فای 6 و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد. در ضمن، همان‌طور که گفتیم، باتری 4600 میلی آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از اچ تی سی یو 23 پرو برای شارژ سایر دستگاه‌های خود نیز استفاده کنید، زیرا این گوشی هوشمند از شارژ معکوس سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در مجموع، اچ تی سی یو 23 پرو با توجه به مشخصاتی که ارائه می‌کند و قیمت پایه 550 دلاری خود (برای نسخه 8/256 گیگابایتی) می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که به دنبال خرید گوشی هوشمندی قدرتمند هستند اما در عین حال نمی‌خواهند همه پس اندازه خود را صرف خرید مدل‌های پرچمدار کنند. این گوشی توان اجرای اکثر بازی‌ها و برنامه‌های موبایلی را در بهترین حالت ممکن دارا بوده و تا چند سال می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا