نسل بعدی دوج چارجر با پیشرانه شش سیلندر توئین توربو عرضه خواهد شد
نسل بعدی دوج چارجر با پیشرانه شش سیلندر توئین توربو عرضه خواهد شد
هرچند دوج اعلام کرده که نسل بعدی چارجر و چلنجر صرفاً بهصورت تمام الکتریکی عرضه خواهند شد اما شایعات از احتمال ارائهٔ موتور بنزینی خبر دادهاند.
دوج با معرفی کانسپت چارجر دیتونا، الکتریکی شدن نسل بعدی چارجر و چلنجر را اعلام کرد اما آیا این واقعاً پایان ماسل کارهای بنزینی دوج خواهد بود؟ این شرکت پیش از معرفی کانسپت چارجر دیتونا، رسماً اظهار داشت که دوران موتور همی هم در پلتفرم قدیمی و هم در پلتفرم جدید به پایان رسیده و نسل بعدی این مدلها الکتریکی خواهد بود. بااینحال، کسی از نسل جدید موستانگ با موتورهای تمام بنزینی و همینطور لغو ساخت نسل بعدی شورلت کامارو خبر نداشت و هیچکس نمیدانست فورد قصد ساخت موستانگ GTD با ۸۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.
بهطور خلاصه، از زمانی که دوج در مورد آیندهٔ چارجر اظهارنظر کرد اتفاقات زیادی رخ داده که ممکن است نظر این شرکت در مورد قوای محرکهٔ نسل بعدی ماسل کارهای خود را تغییر داده باشد. علاوه بر این، گزارش جدیدی از موپار اینسایدر نیز توجهات را به خود جلب کرده است. این گزارش با جدا کردن چارجر معمولی از چارجر دیتونا، میگوید خودرویی که تمام الکتریکی خواهد بود، چارجر دیتونا است که میدانیم در چند نسخه با قدرتهای مختلف تولید میشود و قویترین آنها بنشی خواهد بود اما در کنار این، چارجر معمولی هم با پیشرانهٔ بنزینی ارائه خواهد شد.
گفته شده چارجر جدید در نسخههای بالایی به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدیدی مجهز خواهد شد که هماکنون در جیپ واگنییر و گرند واگنییر میبینیم. این موتور با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، بهجز هلکت، از تمام موتورهای چارجر کنونی قویتر است. این نیرو مطمئناً برای یک سدان اسپرت کافی است درحالیکه مصرف سوخت کمتری هم دارد. البته همهٔ اینها غیررسمی هستند و دوج تاکنون حرفی در این رابطه نزده است. جالب اینکه سخنگوی این شرکت از اظهارنظر در مورد گزارش اخیر خودداری کرده اما درعینحال، اظهارات قبلی دوج در مورد الکتریکی شدن چارجر و چلنجر را هم تأیید نکرده است!
درهرحال، ممکن است تا چند هفتهٔ دیگر همهچیز مشخص شود زیرا استلانتیس، شرکت مادر دوج، حداقل یک رونمایی بزرگ در نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۳ خواهد داشت که ۱۶ سپتامبر برابر با ۲۵ شهریور آغاز میشود.