هاست پرسرعت
خودرو

تست تصادف خودروهای میان سایز همراه با درخشش هوندا آکورد

تست تصادف خودروهای میان سایز همراه با درخشش هوندا آکورد

موسسه ایمنی IIHS آمریکا در جدیدترین دور تست‌های تصادف خود یافته‌های نگران کننده‌ای را درباره ایمنی صندلی عقب خودروهای میان سایز منتشر کرده است. تست تصادف از جلوی موسوم به اورلپ متوسط به‌روز شده خودروها را حسابی به دردسر انداخته و نیاز به بهبود ایمنی سرنشینان عقب را گوشزد کرده است.

هوندا آکورد در یک پیروزی دل‌چسب بهترین عملکرد را بین رقبای خود داشته و توانسته است امتیازهای خوبی را کسب کند. البته اکثر خودروهای میان سایز حاضر در تست‌های تصادف IIHS چالش‌های زیادی را در زمینه محافظت از سرنشینان صندلی عقب داشته‌اند. از بین ۶ خودروی دیگر تست شده سوبارو اوت بک امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده و موفقیتی نسبت را در زمینه حفاظت صندلی عقب ثبت کرده است. نیسان آلتیما و تویوتا کمری به امتیاز مرزی بسنده کرده‌اند که حاکی از نیاز به تلاش بیشتر برای بهبود شرایط خواهد بود. هیوندای سوناتا، کیا اپتیما K5 و فولکس‌واگن جتا نیز ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند و می‌بایست برای بهبود در این زمینه سخت تلاش کنند.

IIHS می‌گوید یکی از شاخص‌ترین مشکلات تست تصادف خودروهای میان سایز اصطلاح “زیرآبی” رفتن آدمک عقب بوده است به این معنی که آدمک از زیر کمربند ایمنی عقب سر خورده و این امر ریسک جراحت اندام‌های داخلی بدن را در بر دارد. پدیده یاد شده در خودروهایی که امتیاز ضعیف را کسب کرده‌اند بیشتر دیده می‌شود. از جمله مشکلاتی که برای آدمک تست به وجود آمده می‌توان به آسیب‌های سر، گردن و سینه اشاره کرد.

تست تصادف اورلپ متوسط به‌روز شده نیز سال قبل معرفی شد تا ریسک بالاتر تصادفات مرگبار برای سرنشینان صندلی‌های عقب را که کمربند ایمنی نبسته‌اند نشان دهد. هدف این موسسه ایمنی تشویق خودروسازان به بهبود ایمنی سرنشینان عقب خودرو بوده است. به همین منظور یک آدمک در صندلی عقب پشت راننده قرار داده می‌شود تا جراحات وارده به آن به‌طور دقیق بررسی شود. آدمک موجود در خودروها می‌بایست حداقل ریسک آسیب را در بخش سر، گردن، سینه و ران داشته باشند و موقعیت آن تثبیت شده و فاصله ایمنی بین سر آدمک و قطعات داخل کابین وجود داشته باشد. چندی پیش بود که IIHS تعداد ۵ وانت پیکاپ کوچک را تست کرد و همگی آن‌ها در تست اورلپ متوسط جلو مشکل داشتند چراکه نتوانستند انتظارات را در زمینه ایمنی سرنشینان عقب برآورده کنند و از دستیابی به امتیاز خوب بازماندند. یک ماه قبل نیز ۵ خودروی کوچک تست شدند که نتایج به دست آمده تقریباً مشابه وانت‌های کوچک بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا