هاست پرسرعت
تکنولوژی

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

یکی از پرفروش ترین و معتبرترین برندهای دوربین مداربسته، هایک ویژن است. این برند دارای تنوع محصولات بسیاری است که دوربین از پرطرفدارترین آنهاست. دوربین هایک ویژن بر اساس آپشن های مختلف می توان تقسیم بندی نمود از جمله این آپشن ها: شکل بدنه، نوع لنز، تکنولوژی و…. خریداران ممکن است هنگام خرید به دلیل تنوع بالا قادر به انتخاب دوربین و سیستم مداربسته مناسب برای کاربری خود نباشند. ما در این مقاله انواع دوربین مداربسته هایک ویژن را به شما معرفی می کنیم.

تکنولوژی دوربین هایک ویژن

دوربین هایک ویژن بر اساس تکنولوژی به دو دسته آنالوگ HD و تحت شبکه تقسیم می شود.

دوربین مداربسته آنالوگ HD

تکنولوژی آنالوگ HD نسل جدید دوربین های آنالوگ قدیمی است. این دوربین ها کیفیت تصاویر بالاتری در مقایسه با آنالوگ قدیمی هستند. دستگاه ضبط در سیستم آنالوگ DVR نام دارد. دوربین های مداربسته آنالوگ تصاویر را برای انجام عملیات پردازش و ضبط به دستگاه DVR ارسال می کنند. DVR ها برای ذخیره اطلاعات از هارد دیسک استفاده می کنند. دوربین های مداربسته آنالوگ با نام های HD، AHD، HDCVI و HDTVI در بازار موجود هستند. این نام ها و تکنولوژی ها بر اساس شرکت و برند تولید کننده دوربین مداربسته تعیین می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه دارای کیفیت تصاویر بالا و تکنولوژی های پیشرفته ای مانند تشخیص چهره، شمارش افراد، خواندن پلاک و… است. دستگاه ضبط کننده تصاویر در این سیستم NVR نام دارد. اغلب در پروژه های حساس و بزرگ از دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) استفاده می شود. تصاویر در سیستم دیجیتال برخلاف آنالوگ در دوربین مداربسته نیز پردازش می شود. دوربین های مداربسته تصاویر را با استفاده از کابل شبکه به دستگاه ضبط ارسال کرده و تصاویر توسط NVR، ضبط و در هارد دیسک دستگاه ذخیره می شود.

شکل ظاهری دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن براساس شکل ظاهری انواع گوناگونی دارد که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم:

دوربین مداربسته دام هایک ویژن: دوربین های دام دارای شکلی گنبدی و کروی شکل هستند. این دوربین ها معمولا بر روی سقف نصب می‌شوند دوربین مدار بسته DOME اغلب در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین مداربسته بولت: یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین بولت (Bullet) است. دوربین های بالت به شکل استوانه ای هستند. این دوربین ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی، رطوبت و گرد و غبار اغلب در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین مداربسته اسپید دام: دوربین اسپید دام را به نام های دوربین گردان، ptz و یا گردشی نیز می نامند.این دوربین ها دارای قابلیت چرخش افقی به صورت 360 درجه و عمودی به صورت 180 درجه هستند.

دوربین چشم ماهی: دوربین های چشم ماهی و یا fisheye به دلیل شکل ظاهری به این نام شناخته می شوند.  این دوربین ها دارای لنز ثابت و زاویه دید وسیعی هستند. نکته مهم در نصب این دوربین ها رعایت حداقل ارتفاع 3 متری در نصب است.

دوربین پینهول: یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین پین هول است. این نوع از دوربین با نام مینیاتوری نیز شناخته می‌شود. این دوربین به دلیل ابعاد کوچکی که دارد می تواند در محیط های مختلف به صورت پنهان نصب شود.

دوربین کیوب: دوربین کیوب یک دوربین رومیزی است. اغلب دوربین های کیوب به دلیل وجود میکروفون و اسپیکر، قابلیت برقراری ارتباط دو طرفه را دارند.

رزولوشن و وضوح تصویر هایک ویژن

دوربین مدار بسته هایک ویژن با کیفیت تصاویر مختلفی تولید می شود. رزولوشن تصویر در دوربین براساس مگاپیکسل تعیین می شود. هر چه مگاپیکسل دوربین بیشتر باشد، تصاویر با کیفیت و وضوح بیشتری نمایش داده می شوند. انواع دوربین مداربسته هایک ویژن با رزولوشن و وضوح تصویر 1، 2، 3، 4، 5، 8 و 12 مگاپیکسل تولید و در بازار موجود هستند.

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

لنز دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های مداربسته دارای دو نوع لنز ثابت و متغیر هستند. در دوربین های مداربسته با لنز ثابت (Fixed) فاصله کانونی و زاویه دید ثابت است. دوربین های مداربسته با لنز متغیر (Varifocal) دارای قابلیت تنظیم فاصله کانونی و میدان دید هستند. لنز های متغیر نیز به دو دسته لنز varifocal و Motorize تقسیم می شوند. تفاوت لنز وریفوکال و موتورایز در موتور به کار رفته در لنز موتورایز است. نوع لنز دوربین مداربسته هایک ویژن در دیتا شیت با عبارت Fixed، Varifocal و Motorize نمایش داده می شود. همچنین اندازه لنز به همراه یک عدد در کنار mm (میلی متر) نمایش داده می شود.

قابلیت های دوربین هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن دارای قابلیت های متفاوتی هستند. از این قابلیت ها می توان به انواع دید درشب، تشخیص چهره، خواندن پلاک، دوربین های ضد آب و… اشاره کرد. برخی از دوربین های هایک ویژن دارای میکروفون و قابلیت ضبط صدا هستند. در برخی دیگر نیز امکان اتصال میکروفن خارجی به آنها وجود دارد. همچنین برخی دیگر از دوربین ها دارای حافظه داخلی بوده که شما می توانید به آنها رم (SD CARD) را متصل کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا