هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیفون 16 پرو مکس به دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو مجهز خواهد بود

آیفون 16 پرو مکس به دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو مجهز خواهد
بود

گوشی‌های خانواده آیفون 15 هنوز عرضه نشده‌اند، اما از همین حالا صحبت‌هایی در خصوص جانشینان آن‌ها مطرح شده است! به طور خاص، اخیراً شاهد انتشار اخباری در مورد آیفون 16 پرو مکس هستیم که پیش‌بینی می‌شود در سپتامبر 2024 رونمایی شود. طبق گفته‌های یکی از منابع غیررسمی اما قابل اعتماد چینی با نام Digital Chat Station، این گوشی دارای یک ویژگی منحصر به فرد خواهد بود و آن هم دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو است. با دیجی رو همراه باشید.

به گفته این منبع، آیفون 16 پرو مکس برای اولین بار در سری آیفون‌های اپل، به دوربین زوم پریسکوپ «سوپر تله فوتو» مجهز خواهد شد. این نام ظاهراً به دوربین‌هایی با فاصله کانونی بیش از 300 میلی متر اشاره دارد و با توجه به اینکه آیفون 14 پرو مکس کنونی دارای زوم 77 میلی متری با دوربین غیر پریسکوپی است، می‌توان آن را یک شاهکار مهندسی دانست.

دوربین آیفون

در سپتامبر امسال، قرار است آیفون 15 پرو مکس برای اولین بار به دوبین پریسکوپ مجهز شود و سال آینده مدل آیفون 16 پرو نیز از دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد، هر چند که در این مدل شاهد سوپر تله فوتو نخواهیم بود و فناوری نوین اپل تنها منحصر به مدل پرو مکس خواهد بود. بنابراین، احتمالاً آیفون 16 پرو نیز از همان دوربین پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس استفاده خواهد کرد با این تفاوت که سیستم به مراتب پیشرفته‌تری را ارائه خواهد نمود.

دوربین‌های سوپر تله فوتو اغلب در عکاسی ورزشی و حیات وحش استفاده می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای ثبت عکس‌های پرتره نیز جالب است، مشروط بر اینکه عکاس بتواند به اندازه کافی از سوژه فاصله بگیرد.

دوربین آیفون

علاوه بر این، Digital Chat Station ادعا کرده که دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس (1/1.28 اینچی) دارای سنسوری 12 درصد بزرگتر (اندازه 1/1.14 اینچی) خواهد بود. با این حال، انتظار می‌رود آیفون 15 پرو مکس به همان سخت افزار نسل قبل برای دوربین اصلی خود مجهز باشد.

هنوز تا معرفی و عرضه سری آیفون 6 بیش از یک سال زمان باقی است و از همین رو مطمئناً شاهد افشای اطلاعات بسیار بیشتری خواهیم بود. اپل در سری آیفون 14 تغییرات جالبی را به خصوص در بخش رابط کاربری به وجود آورد و به نظر می‌رسد بعد از مدت‌ها قصد دارد دوباره به سراغ دوربین رفته و بهبودهایی اساسی در این بخش اعمال کند. از آنجا که دوربین همواره در بین کاربران گوشی‌های هوشمند از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار بوده، مطمئناً مجهز شدن آیفون‌های آتی به دوربین پیشرفته‌تر می‌تواند باعث افزایش فروش این سری از گوشی‌های رده بالا شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا