هاست پرسرعت
تکنولوژی

پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022 را بشناسید

پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022 را بشناسید

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 25 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 5 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 30 میلیون دلار

آندرس اینیستا لوخان متولد 11 مه 1984، یک فوتبالیست حرفه‌ای اسپانیایی که در پست هافبک بازی می‌کند و هم اکنون کاپیتان باشگاه لیگ J1 ویسل کوبه ژاپن است.

اینیستا در سال 2008 با آنا اورتیز آشنا شد و در 2012 با وی ازدواج کرد. آنها صاحب چهار فرزند شدند؛ دو دختر به نام های والریا و سیِنا و دو پسر به نام های پائولو آندریا و رومئو و متأسفانه یک نوزاد را هم از دست دادند.

اینیستا که یکی از بهترین هافبک‌های تمام دوران به حساب می‌آید، بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در بارسلونا گذرانده، جایی که سه فصل به عنوان کاپیتان حضور داشت. 35 جام او، که شامل 9 لالیگا و چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپاست، او را به پرافتخارترین فوتبالیست اسپانیایی تمام دوران تبدیل کرده است. اینیستا در سال 2018 پس از 22 سال حضور در بارسلونا با باشگاه ژاپنی ویسل کوبه قرارداد امضا کرد و به این باشگاه پیوست و به دوران بازی تماشایی خود در بارسلونا پایان داد.

وی قرارداد حمایت مالی با شرکت پوشاک ورزشی نایک داشت و در تبلیغات نایک در کنار کریستیانو رونالدو، نیمار، زلاتان ابراهیموویچ و وین رونی ظاهر شد. اینیستا در سری بازی‌های ویدئویی فیفا EA Sports حضور دارد و ششمین بازیکن با رتبه برتر در FIFA 15 بود. حرکت خاص اینیستا، La Croqueta، در FIFA 19 قابل مشاهده است.

در مارس 2015، اینیستا با 24 میلیون طرفدار فیس بوک، نهمین رتبه برتر رسانه‌های اجتماعی در جهان را در بین ورزشکاران داشت.

در 22 اکتبر 2018، اینیستا قرارداد حمایت مالی جدیدی با شرکت ژاپنی پوشاک ورزشی Asics امضا کرد، که امضای این قرارداد در 15 ژوئیه 2019 منتشر شد.

دارایی خالص آندرس اینیستا 120 میلیون دلار است و تقریبا 31 میلیون دلار دستمزد ناخالص(بدون کسر مالیات) دارد.

8. ادن هازارد(آزار) (Eden Hazard)

ادن هازارد(آزار) (Eden Hazard)
ادن هازارد(آزار) (Eden Hazard)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 27 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 4 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 31 میلیون دلار

ادن مایکل والتر هازارد در ۷ ژانویه 1991 در لالوویر بلژیک متولد شد. او که یک فوتبالیست حرفه‌ای بلژیکی است در پست وینگر یا هافبک هجومی برای باشگاه رئال مادرید اسپانیا بازی می‌کند. هازارد که به خلاقیت، دریبل زدن و پاس دادن معروف است، یکی از بهترین بازیکنان نسل خود محسوب می‌شود. در 7 دسامبر 2022، پس از حذف بلژیک از مرحله گروهی جام جهانی 2022، هازارد در سن 31 سالگی از تیم ملی خداحافظی کرد.

هازارد در برین لوکونت بزرگ شد. مادرش کارین و پدرش تیری هر دو فوتبالیست بودند. پدرش بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در سطح نیمه حرفه‌ای با لا لوویر در دسته دوم بلژیک گذراند، که عمدتاً به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کرد. مادرش به عنوان مهاجم در دسته اول زنان بلژیک بازی می‌کرد و زمانی که سه ماهه، ادن را باردار بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پس از آن، پدر و مادرش هر دو معلم ورزش شدند. آنها صاحب چهار پسر بودند که هازارد بزرگترین فرزند آنها بود و سه برادر او نیز همگی فوتبال بازی می‌کنند.

هازارد با ناتاشا ون هوناکر ازدواج کرده است. در 19 دسامبر 2010، اولین پسر آنها به نام یانیس به دنیا آمد. او در فوریه 2013 پسر دوم، لئو متولد شد؛ سومین پسر، سامی، در سپتامبر 2015؛ و پسر چهارم در اکتبر 2019.

هازارد پس از انجام بیش از 190 بازی و به ثمر رساندن 50 گل برای لیل، در ژوئن 2012 با باشگاه انگلیسی چلسی قرارداد امضا کرد.  او در چلسی خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان معرفی کرد. هازارد در تابستان 2019 با قراردادی به ارزش 150 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست، که آن را به یکی از بالاترین هزینه‌های نقل و انتقالات تاریخ فوتبال تبدیل کرد. اما متاسفانه او به دلیل مصدومیت‌های متعدد بازی‌های بسیار زیادی را برای این تیم از دست داده‌ است.

الگو و قهرمان هازارد در فوتبال، زین الدین زیدان، بازی‌ساز فرانسوی بود، و به گفته‌ی خود هازارد، او ساعت‌ها زیدان را در تلویزیون و آنلاین تماشا می‌کرد.

هازارد در سال 2012 قراردادی را با تامین کننده پوشاک و تجهیزات ورزشی نایک امضا کرد. عکس او به همراه لیونل مسی بر روی جلد بازی ویدئویی فیفا FIFA 15 EA Sports در بلژیک، بریتانیا، هلند و فرانسه قابل مشاهده است. همچنین هازارد، مارکو رویس، جیمز رودریگز و آنتونی مارسیال به عنوان سفیران رسمی بازی اعلام شدند تا فینالیست‌هایی باشند که چهره جدید فیفا 17 شدند.

7. روبرت لواندوفسکی (Robert Lewandowski)

روبرت لواندوفسکی (Robert Lewandowski)
روبرت لواندوفسکی (Robert Lewandowski)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 27 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 8 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 35 میلیون دلار

روبرت لواندوفسکی در 21 اوت 1988 در ورشو لهستان چشم به دنیا گشود؛ یک فوتبالیست حرفه‌ای لهستانی که به عنوان مهاجم برای باشگاه بارسلونا اسپانیا بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی لهستان است. لواندوفسکی به دلیل موقعیت‌یابی و تکنیک یکی از بهترین مهاجمان تمام دوران شناخته می‌شود و همچنین یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ بوندسلیگا. او بیش از 500 گل در دوران بزرگسالی برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده است.

پدر لواندوفسکی، کریستوف یک قهرمان جودو لهستانی بود و مادرش، ایوونا، بازیکن سابق والیبال AZS ورشو بود که بعداً معاون پارتیزانت لزنو شد. آنها نام روبرت را برای او برگزیدند تا وقتی او یک ستاره بین المللی شد تلفظ نامش برای خارجی‌ها آسان باشد! خواهر او، میلنا، والیبال بازی می‌کند و نماینده تیم ملی زیر 21 سال است.

لواندوفسکی در 22 ژوئن 2013 با آنا لواندوفسکی؛ دارنده مدال برنز کاراته 2009؛ ازدواج کرد و ثمره ازدواج آنها دو دختر به نام‌های کلارا (متولد می 2017) و لورا (متولد می 2020) است.

لواندوفسکی علاوه بر زبان مادری، انگلیسی و آلمانی نیز صحبت می‌کند. همچنین او دارای مدرک تربیت بدنی است.

در سال 2013، لواندوفسکی قرارداد حمایت مالی با نایک امضا کرد.

لواندوفسکی در مارس 2022، قرارداد حمایت مالی خود با شرکت مخابراتی چینی هوآوی را پس از گزارش حمایت این شرکت از روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، لغو کرد. او در نوامبر 2015 پس از توافق با شرکت هواوی، به عنوان سفیر جهانی این برند، قرارداد امضا کرده بود.

لواندوفسکی روی جلد نسخه لهستانی بازی ویدئویی FIFA 15 EA Sports در کنار لیونل مسی دیده می‌شود.

در 16 ژوئیه 2022، بارسلونا تایید کرد که با بایرن مونیخ برای انتقال لواندوفسکی به توافق رسیده است. سه روز بعد، لواندوفسکی قراردادی چهار ساله را به مبلغ 45 میلیون یورو امضا کرد.

لواندوفسکی گران‌ترین بازیکن لهستانی و گران‌ترین فروش بایرن مونیخ در تمام دوران شد.

لواندوفسکی که از سال 2008 برای تیم ملی لهستان بازی می‌کند، بیش از 100 بازی ملی انجام داده و در یورو 2012، یورو 2016 و جام جهانی فوتبال 2018 عضو تیم آنها بوده است. لواندوفسکی با 56 گل ملی بهترین گلزن تاریخ لهستان است. او در سال 2015 به عنوان شخصیت ورزشی سال لهستان انتخاب شد. او هفت بار به عنوان بهترین بازیکن سال لهستان انتخاب شده است. گاردین او را به عنوان پنجمین بازیکن برتر جهان در سال 2015 معرفی کرده است. او توانست توپ طلا در جام باشگاه‌های جهان 2020 را از آن خود کند و برنده کفش طلای اروپا در سال 2021 شد.

6. ارلینگ هالند (Erling Haaland)

ارلینگ هالند (Erling Haaland)
ارلینگ هالند (Erling Haaland)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 35 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 4 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 39 میلیون دلار

ارلینگ برات هالند متولد 21 ژوئیه 2000؛ در لیدز، یورکشایر غربی، انگلستان است. او یک فوتبالیست حرفه‌ای نروژی محسوب می‌شود که به عنوان مهاجم برای باشگاه لیگ برتری منچسترسیتی و تیم ملی نروژ بازی می‌کند. هالند که یکی از بهترین بازیکنان جهان به حساب می‌آید، به سرعت، قدرت و تمام کردنش معروف است.

هالند در انگلستان به دنیا آمد، چرا که در آن زمان پدرش آلفی هالند برای لیدز یونایتد در لیگ برتر بازی می‌کرد. مادرش، گری ماریتا برات، ورزشکار اسبق هفت‌گانه زنان است. او در سال 2004، در سن سه سالگی، به همراه خانواه‌اش به Bryne، زادگاه والدینش در نروژ نقل مکان کرد. هالند از دوران کودکی همراه با فوتبال، در ورزش‌های مختلف دیگری از جمله هندبال، گلف و دو و میدانی شرکت می‌کرد. از آنجایی که او در انگلیس متولد شد، این مهاجم واجد شرایط حضور در تیم ملی انگلستان بود، اما او تصمیم گرفت برای تیم ملی کشور زادگاهش یعنی نروژ بازی کند.

این فوتبالیست زمانی که تنها پنج سال داشت در مسابقه پرش طول، 1.63 متر پرید. طبق رکوردهای بین المللی سن، این یک رکورد جهانی برای یک کودک پنج ساله است که هنوز پابرجاست.

هالند در طول دوران حرفه‌ای خود برنده چندین جایزه فردی و شکستن رکوردهای مختلف شده است. در طول فصل 2020-2019 با سالزبورگ، او اولین نوجوانی بود که در پنج بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد. او بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا برای فصل 2021-2020 بود. در سال 2020، هالند برنده جایزه پسر طلایی شد، در حالی که در سال 2021 به عنوان بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا انتخاب شد.

هالند در سال 2022 با مبلغ 60 میلیون یورو (51.2 میلیون پوند) از دورتموند به منچسترسیتی منتقل شد.

5. محمد صلاح (Mohamed Salah)

محمد صلاح (Mohamed Salah)
محمد صلاح (Mohamed Salah)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 35 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 18 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 53 میلیون دلار

محمد صلاح حامد محروس غالی متولد 15 ژوئن 1992در غربیه مصر، یک فوتبالیست حرفه‌ای با استعداد مصری که برای تیم لیورپول انگلستان و تیم ملی مصر توپ می‌زند. او که یکی از بهترین بازیکنان جهان و در میان بهترین بازیکنان آفریقایی در تمام دوران به حساب می‌آید، به خاطر تمام کردن، دریبل زدن و سرعتش معروف است.

صلاح دوران بزرگسالی خود را با بازی برای المقاولون در سال 2010 آغاز کرد و در سال 2012 به بازل رفت و در آنجا دو بار قهرمانی سوپر لیگ سوئیس را به دست آورد. در سال 2014، صلاح با مبلغ 11 میلیون پوند به چلسی پیوست، اما زمان محدود بازی منجر به قرض دادن پی در پی به فیورنتینا و رم شد که بعداً او را با 15 میلیون یورو برای همیشه به خدمت گرفتند.

در سال 2017، صلاح با ثبت رکورد قرارداد 36.9 میلیون پوندی، به لیورپول پیوست. در اولین فصل خود، او رکورد بیشترین گل زده در لیگ برتر در یک فصل با 38 بازی را به نام خود ثبت کرد و به لیورپول کمک کرد تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا 2018 برسد. صلاح در دو فصل بعد در لیگ قهرمانان و لیگ برتر یک بازیکن جدایی ناپذیر بود و پس از آن جام حذفی و جام اتحادیه را نیز فتح کرد. صلاح جوایز فردی متعددی از جمله دو جایزه بهترین بازیکن سال PFA، سه کفش طلای لیگ برتر، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر و مقام سومی بهترین بازیکن مرد فیفا را کسب کرده است.

در 1 ژوئیه 2022، صلاح قرارداد جدیدی را برای 3 سال دیگر با لیورپول امضا کرد و با 350 هزار پوند در هفته به پردرآمدترین بازیکن لیورپول تبدیل شد که این قرارداد حداقل تا سال 2025 ادامه دارد.

صلاح توسط بسیاری از کارشناسان و چهره های فوتبال به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان و یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی در تمام دوران در نظر گرفته می‌شود. مهارت‌های او باعث شد تا در رسانه‌های ایتالیایی به «مسی مصری» ملقب شود.

صلاح و همسرش، مگی، در سال 2013 ازدواج کردند. دختر آنها مکه، متولد 2014، به افتخار شهر مقدس اسلام، مکه نامگذاری شده است. او دختر دیگری به نام کایان دارد که در سال 2020 به دنیا آمد. صلاح مسلمان است و با انجام سجده، گلها را جشن می‌گیرد.

در طول انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2018، تعداد زیادی برگه رأی مختوش جمع آوری شد، احتمالاً بیش از یک میلیون، و شامل رای دهندگانی بود که هر دو نام را خط زدند و به جای آن نام صلاح را نوشتند.

صلاح توسط مطبوعات و طرفدارانش به “فرعون” ملقب شده است و طرفداران لیورپول به او لقب «پادشاه مصر» را داده‌اند.

صلاح با تامین کننده لباس و تجهیزات ورزشی آدیداس قرارداد حمایت مالی دارد؛ او کفش‌های فوتبال آدیداس X18 را می‌پوشد. او در یک آگهی تبلیغاتی آدیداس برای جام جهانی 2018 همراه با سایر بازیکنان از جمله دیوید بکهام، لیونل مسی و پل پوگبا و خواننده فارل ویلیامز دیده شد.

4. نیمار جونیور (.Neymar Jr)

نیمار جونیور (.Neymar Jr)
نیمار جونیور (.Neymar Jr)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 55 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 32 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 87 میلیون دلار

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور معروف به نیمار، در 5 فوریه 1992 متولد شد، یک فوتبالیست حرفه‌ای برزیلی که در پست مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل بازی می‌کند. او که یک گلزن پرکار و بازی‌ساز مشهور است، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود. نیمار حداقل 100 گل برای سه باشگاه مختلف به ثمر رسانده است که او را به یکی از سه بازیکنی تبدیل می‌کند که به این موفقیت دست یافته است.

نیمار در سانتوس به شهرت رسید، جایی که اولین بازی حرفه‌ای خود را در سن 17 سالگی انجام داد. او به این باشگاه کمک کرد تا دو قهرمانی پیاپی را به دست آورد. نیمار دو بار در سال‌های 2011 و 2012 به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی انتخاب شد و خیلی زود به اروپا نقل مکان کرد و به بارسلونا پیوست. او به عنوان بخشی از مثلث هجومی بارسلونا با لیونل مسی و لوئیس سوارز، موسوم به MSN، سه گانه قاره‌ای لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. نیمار با انگیزه تبدیل شدن به یک اسطوره در سطح باشگاهی، در سال 2017 با قراردادی به ارزش 222 میلیون یورو به PSG منتقل شد که او را به گران ترین بازیکن تاریخ تبدیل کرد و در اولین فصل خود به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ یک انتخاب شد.

نیمار با 77 گل در 124 بازی برای برزیل از زمان اولین بازی خود در 18 سالگی، در کنار پله بهترین گلزن تیم ملی خود است.

نیمار در سال های 2015 و 2017 نامزد دریافت توپ طلای فیفا شد، اما به مقام سومی رسید و همچنین جایزه پوشکاش فیفا را دریافت کرد.

SportsPro در سال های 2012 و 2013 او را به عنوان پول‌سازترین ورزشکار جهان معرفی کرد و ESPN از او به عنوان چهارمین ورزشکار مشهور جهان در سال 2016 نام برد. در سال 2017، تایم او را در فهرست سالانه 100 فرد تأثیرگذار جهان قرار داد. در سال 2019، فوربس او را در رتبه سوم پردرآمدترین ورزشکار جهان قرار داد و در سال 2020 نیمار جایگاه چهارم این عنوان را به خود اختصاص داد.

در 7 نوامبر 2022، نام نیمار در لیست تیم برزیل برای جام جهانی فوتبال 2022 قرار گرفت. او 79 دقیقه از اولین بازی برزیل را در 24 نوامبر انجام داد، که 2-0 مقابل صربستان پیروز شد، اما به دلیل آسیب رباط مچ پا نتوانست در دو بازی بعدی گروهی بازی کند. نیمار سپس در بازی با کره جنوبی در مرحله یک شانزدهم پایانی در 5 دسامبر شرکت کرد که با نتیجه 4-1 برزیل به پیروزی رسید و او یک پنالتی را به ثمر رساند. چهار روز بعد، در بازی یک چهارم نهایی مقابل کرواسی، نیمار هفتاد و هفتمین گل ملی خود را به ثمر رساند و با تعداد گل‌های رسمی پله برای تیم ملی برابر شد. برزیل، با این حال، 4-2 در ضربات پنالتی پس از تساوی 1-1 در وقت اضافه شکست خورد، قبل از اینکه نیمار بتواند آخرین پنالتی برزیل را بزند.

نیمار دارای یک پسر به نام داوی لوکا است که در 13 اوت 2011 از دوست دختر سابقش کارولینا دانتاس متولد شد.

نیمار از زمانی که شهرتش از 17 سالگی شروع به افزایش کرد، قراردادهای اسپانسری بسیاری را امضا کرده است. در مارس 2011، او قراردادی 11 ساله با شرکت آمریکایی نایکی امضا کرد که در آگوست 2020 پس از شکایت حمله علیه او توسط یکی از کارکنان نایک، به پایان رسید. نیمار از آن زمان با شرکت آلمانی پوشاک ورزشی پوما قرارداد امضا کرده است. در مارس 2011، پاناسونیک 2.4 میلیون دلار برای تضمین خدمات نیمار به مدت دو سال پرداخت کرد. او همچنین قراردادهای حمایت مالی دیگری با فولکس واگن و بسیاری شرکت‌های معتبر دیگر امضا کرده است. در سال 2019، فوربس، نیمار را با درآمد 105 میلیون دلاری در سال، سومین ورزشکار پردرآمد جهان (پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو) قرار داد.

در مارس 2015، نیمار با 52 میلیون طرفدار فیس بوک، پس از کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و دیوید بکهام، چهارمین رتبه برتر رسانه‌های اجتماعی در جهان را در بین ورزشکاران داشت. او بیش از 150 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که سومین نفر از نظر یک ورزشکار (پس از کریستیانو رونالدو و مسی) و در بین 10 نفر برتر بیشترین فالوور است.

نیمار تنها ورزشکار برزیلی است که روی جلد مجله تایم قرار گرفته است.

3. کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)

کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)
کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 40 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 60 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 100 میلیون دلار

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو در 5 فوریه 1985در در محله سائوپدرو فونچال، پایتخت جزیره پرتغالی مادیرا به دنیا آمد. او یک فوتبالیست حرفه‌ای پرتغالی است که در پست مهاجم بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. او در حال حاضر بازیکن آزاد است.

رونالدو که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می شود، برنده پنج جایزه توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا شده است، که بیشترین جایزه توسط یک بازیکن اروپایی است. او 32 جام در دوران حرفه‌ای خود به دست آورده است. رونالدو دارای رکورد بیشترین بازی (183)، گل (140) و پاس گل (42) در لیگ قهرمانان اروپا، گل در مسابقات قهرمانی اروپا (14 گل) و گل‌های بین المللی (118) است. او یکی از معدود بازیکنانی است که بیش از 1100 بازی حرفه‌ای انجام داده است و بیش از 800 گل رسمی برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده است. او تنها بازیکن مردی است که در پنج تورنمنت جام جهانی گلزنی کرده است.

رونالدو دوران بزرگسالی خود را با اسپورتینگ سی پی آغاز کرد، قبل از اینکه در سال 2003 در سن 18 سالگی با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد و در اولین فصل خود جام حذفی را به دست آورد. او همچنین سه قهرمانی متوالی لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد. او در سن 23 سالگی اولین توپ طلای خود را به دست آورد. رونالدو در سال 2009 با قرارداد انتقالی به ارزش 94 میلیون یورو (80 میلیون پوند) به رئال مادرید پیوست که عنوان گران‌ترین انتقال فوتبال در آن زمان لقب گرفت، جایی که او 15 جام از جمله دو قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی کوپا دل ری و چهار لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد. او در سال‌های 2013 و 2014 و بار دیگر در سال‌های 2016 و 2017 موفق به کسب توپ طلا شد و سه بار پشت سر لیونل مسی، رقیب حرفه‌ای خود، نایب قهرمان شد. در سال 2018، او با قرارداد انتقالی به ارزش اولیه 100 میلیون یورو (88 میلیون پوند) به یوونتوس پیوست که گران ترین انتقال برای یک باشگاه ایتالیایی و برای بازیکنی بیش از 30 سال بود. او پیش از بازگشت به یونایتد در سال 2021، دو قهرمانی سری آ، دو جام سوپرکاپ ایتالیا و یک کوپا ایتالیا را به دست آورد.

رونالدو اولین بازی ملی خود را در سال 2003 در سن 18 سالگی برای پرتغال انجام داد و از آن زمان تاکنون بیش از 190 بازی ملی انجام داده است که او را به پربازی ترین بازیکن پرتغال تبدیل کرده است. با بیش از 100 گل در سطح بین المللی، او همچنین بهترین گلزن تاریخ این کشور است. رونالدو در 11 تورنمنت بزرگ بازی کرده و در آن گل زده است. او اولین گل بین المللی خود را در یورو 2004 به ثمر رساند، جایی که به پرتغال کمک کرد تا به فینال برسد. او در جولای 2008 کاپیتانی تیم ملی را بر عهده گرفت. در سال 2015، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن پرتغالی تمام دوران از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال انتخاب شد. سال بعد، او پرتغال را به اولین عنوان قهرمانی تورنمنت مهم خود در یورو 2016 هدایت کرد و کفش نقره‌ای را به عنوان دومین گلزن برتر مسابقات دریافت کرد. او همچنین آنها را به پیروزی در افتتاحیه لیگ ملت‌های یوفا در سال 2019 رساند و جایزه بهترین گلزن را در فینال‌ دریافت کرد و بعداً کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن یورو 2020 دریافت کرد.

رونالدو که یکی از پول‌سازترین و مشهورترین ورزشکاران جهان است، در سال های 2016 و 2017 توسط فوربس به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان و از سال 2016 تا 2019 به عنوان مشهورترین ورزشکار جهان توسط ESPN شناخته شد. تایم او را در سال 2014 در لیست 100 فرد تأثیرگذار در جهان قرار داد. او اولین فوتبالیست و سومین ورزشکاری است که در دوران حرفه‌ای خود یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

رونالدو چهارمین و کوچک‌ترین فرزند ماریا دولورس دوس سانتوس ویویروس دا آویرو، آشپز، و خوزه دینیس آویرو، باغبان شهرداری است. او یک برادر بزرگتر به نام هوگو و دو خواهر بزرگتر به نام‌های الما و لیلیانا کاتیا «کتیا» دارد. مادرش فاش کرد که می‌خواست او را به دلیل فقر، اعتیاد پدرش به الکل و بچه‌های بسیار زیاد سقط کند، اما پزشک او از انجام این عمل منع کرد. رونالدو در یک خانواده مسیحی کاتولیک فقیر بزرگ شد و با همه خواهر و برادرهایش در یک اتاق زندگی می‌کرد. نام او از رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق ایالات متحده که بسیار مورد علاقه پدر رونالدو بود، گرفته شده است.

پدر رونالدو، خوزه، در سپتامبر 2005 در سن 52 سالگی، زمانی که رونالدو 20 ساله بود، بر اثر بیماری کبدی ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت.

جالب است بدانید که کریستیانو رونالدو در 15 سالگی به بیماری تاکی کاردی مبتلا شد که ضربان قلب سریع بیش از 100 بار در دقیقه است. این بیماری می‌تواند منجر به سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود، بنابراین در سن 15 سالگی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. مادر او در سال 2009 به دیلی میل گفت که پزشکان از نوعی لیزر برای سوزاندن منبع مشکل استفاده کردند. او چند روز پس از عمل جراحی توانست دوباره فوتبال بازی کند.

نام مستعار رونالدو در دوران کودکی، زنبور کوچک و کودک گریه کن بود. به گفته مادرش، رونالدو در کودکی از سوی خانواده و دوستانش به «کودک گریه کن» ملقب شده بود، زیرا زمانی که توپ را پاس می‌داد و دوستانش گل نمی‌زدند، گریه می‌کرد. آنها همچنین به دلیل سرعت او به او زنبور کوچک می‌گفتند.

رونالدو شش فرزند دارد. او ابتدا پدر پسری شد که در 17 ژوئن 2010 در ایالات متحده به دنیا آمد. او حضانت کامل کودک را بر عهده دارد و بر اساس توافق با مادر او هویت مادر را به طور علنی فاش نکرده است. در ژانویه 2015، رابطه پنج ساله رونالدو با مدل روسی ایرینا شایک به پایان رسید.

رونالدو پدر دوقلو هایی شد، که در 8 ژوئن 2017 در ایالات متحده از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا آمدند. او در حال حاضر با مدل اسپانیایی متولد آرژانتین، جورجینا رودریگز، که در 12 نوامبر 2017 یک دختر به دنیا آورد، رابطه دارد. این زوج انتظار داشتند دومین جفت دوقلو خود را در سال 2022 به دنیا بیاورند. رونالدو و خانواده‌اش کاتولیک هستند.

کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید، هیچ خالکوبی روی بدن خود ندارد و قصد ندارد در آینده نیز خالکوبی کند. فراتر از موارد ذکر شده، رونالدو یک اهداکننده خون متعهد است. این می‌تواند توضیح دهد که چرا او خالکوبی نمی‌کند زیرا دستورالعمل های صلیب سرخ، حداقل چهار ماه پس از انجام خالکوبی نباید خون اهدا کرد. علاوه بر این، CR7 برای کمک به پسر هم تیمی خود کارلوس مارتینز، مغز استخوان خود را اهدا کرد.

همانطور که شهرت او از دوران حضورش در منچستریونایتد افزایش یافت، رونالدو قراردادهای حمایت مالی زیادی را برای محصولات مصرفی، از جمله لباس ورزشی و کفش فوتبال امضا کرد. رونالدو به عنوان ستاره روی جلد بازی ویدئویی فیفا FIFA 18 EA Sports معرفی شد.

رونالدو با درآمدی معادل 720 میلیون یورو (615 میلیون پوند) از سال 2010 تا 2019، در رتبه دوم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دهه فوربس قرار گرفت.

در سال 2016، او اولین فوتبالیستی شد که در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران فوربس قرار گرفت، با مجموع درآمد 88 میلیون دلاری در سال‌های 2016–2015. او برای دومین سال متوالی با درآمد 93 میلیون دلاری در سال 2017-2016 در صدر فهرست قرار گرفت.

او که محبوب‌ترین ورزشکار در رسانه‌های اجتماعی بود، تا فوریه 2021 بیش از 500 میلیون دنبال کننده در سراسر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام داشت که او را به اولین فردی تبدیل کرد که از نیم میلیارد فالوور عبور کرد. بیشترین فالوور در فیس بوک (148 میلیون)، بیشترین فالوور در اینستاگرام (بیش از نیم میلیون) و پر دنبال کننده‌ترین ورزشکار در توییتر (92 میلیون) است.

رونالدو دو اپلیکیشن موبایل منتشر کرده است. در دسامبر 2011، او یک بازی آیفون به نام Heads Up with Cristiano را راه‌اندازی کرد که توسط توسعه‌دهنده RockLive ایجاد شد و در دسامبر 2013، ویوا رونالدو، یک وب‌سایت و برنامه شبکه اجتماعی اختصاصی را راه‌اندازی کرد.

آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال در ژانویه 2017 پیراهن امضا شده رونالدو را به نخست وزیر هند، نارندرا مودی هدیه داد.

تقاضا برای ماکت پیراهن رونالدو در طول دوران حرفه‌ای او زیاد بوده است. در سال 2008، پیراهن شماره 7 منچستریونایتد رونالدو پرفروش‌ترین محصول ورزشی لیگ برتر بود. در سال 2015، پیراهن شماره 7 رئال مادرید رونالدو، پس از پیراهن شماره 10 بارسلونا مسی، دومین پرفروش‌ترین پیراهن در سراسر جهان بود. در سال 2018، در عرض 24 ساعت از عرضه پیراهن شماره 7 یوونتوس او، بیش از 520000 عدد فروخته شد که رقم فروش آنها 62.4 میلیون دلار بود.

رونالدو در سال 2006 یک بوتیک مد تحت نام CR7 (حرف اول و شماره پیراهن خود) در جزیره مادیرا افتتاح کرد و در سال 2008 یک بوتیک دیگر در لیسبون افتتاح کرد. رونالدو با همکاری تولیدکننده اسکاندیناویایی JBS Textile Group و طراح مد نیویورک ریچارد چای، مجموعه‌ای از لباس‌های زیر و جوراب را طراحی کرد که در نوامبر 2013 عرضه شد. او برند مد CR7 خود را با راه اندازی خط تولیدی از پیراهن‌ها و کفش‌های درجه یک در جولای 2014 گسترش داد. در سپتامبر 2015، رونالدو با همکاری Eden Parfums عطر خود را با نام “میراث” عرضه کرد.

در 23 جولای 2016، پس از پیروزی پرتغال در یورو 2016، فرودگاه مادیرا در فونچال به فرودگاه بین المللی کریستیانو رونالدو تغییر نام داد.

کریستیانو رونالدو نه تنها ثروتمندترین بازیکن فوتبال جهان است، بلکه اولین بازیکن فوتبال میلیاردر است. او قطعاً زندگی فقیرانه‌ای را که زمانی داشت، دیگر ندارد. او حداقل 8 خانه دارد و در حال ساخت یک عمارت برای دوران بازنشستگی خود است که ارزشی به مبلغ بیش از 54 میلیون دلار دارد. همچنین رونالدو مالک یک نسخه محدود 10.7 میلیون دلاری بوگاتی چِنتو دیه‌چی و مجموعه بزرگی از خودروهای لوکس است.

2. لیونل مسی (Lionel Messi)

لیونل مسی (Lionel Messi)
لیونل مسی (Lionel Messi)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 65 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 55 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 110 میلیون دلار

لیونل آندرس مسی متولد 24 ژوئن 1987 در روزاریو، سانتافه، که با نام لئو مسی نیز خوانده می شود، یک فوتبالیست حرفه‌ای آرژانتینی است که به عنوان مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن لیگ یک بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی آرژانتین است. مسی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود، به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، رکورد دریافت هفت بار جایزه توپ طلا و شش بار کفش طلای اروپا را داراست.

مسی که در مرکز آرژانتین به دنیا آمد و بزرگ شده، سومین فرزند از چهار فرزند خورخه مسی، مدیر کارخانه فولاد و همسرش سلیا کوچیتینی، که در یک کارگاه تولید آهنربا کار می کرد، است. از طرف پدرش، او اصالتاً ایتالیایی و اسپانیایی و از طرف مادرش، اساساً اجداد ایتالیایی دارد. لئو که در خانواده‌ای تنومند و عاشق فوتبال بزرگ شد، از کودکی اشتیاق به این ورزش پیدا کرد و دائماً با برادران بزرگترش رودریگو و ماتیاس و پسرعموهایش فوتبال بازی می‌کرد. در چهار سالگی به باشگاه محلی گراندولی پیوست، جایی که توسط پدرش مربیگری می‌کرد. مسی در سن 13 سالگی به اسپانیا نقل مکان کرد تا به بارسلونا بپیوندد، جایی که اولین بازی خود را در سن 17 سالگی در اکتبر 2004 انجام داد. او خود را به عنوان بازیکنی جدایی ناپذیر برای این باشگاه طی سه سال آینده معرفی کرد. در اولین فصل بدون وقفه خود در 09-2008 او به بارسلونا کمک کرد تا اولین سه گانه را در فوتبال اسپانیا کسب کند. در آن سال مسی در سن 22 سالگی اولین توپ طلای خود را به دست آورد. سه فصل موفق بعد از آن، مسی با کسب چهار توپ طلای متوالی به اولین بازیکنی تبدیل شد که چهار بار برنده این جایزه شده است. پس از آن پنجمین توپ طلا در سال 2015 به او اهدا شد. مسی در سال 2018 کاپیتانی بارسلونا را بر عهده گرفت و در سال 2019 ششمین توپ طلا را به دست آورد. او در آگوست 2021 با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد.

تا قبل از ترک باشگاه در سال 2021، او تمام دوران حرفه‌ای خود را با بارسلونا گذرانده بود، جایی که رکورد 35 جام، از جمله 10 عنوان لالیگا، 7 عنوان قهرمانی کوپا دل ری و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او با کشورش قهرمان کوپا آمه ریکا 2021 و جام جهانی فوتبال 2022 شد. مسی یک گلزن پرکار و بازی‌ساز خلاق است که رکورد بیشترین گل در لالیگا (474)، بیشترین هت تریک در لالیگا (36) و لیگ قهرمانان اروپا (8) و بیشترین پاس گل در لالیگا (192) و کوپا آمریکا را داراست.

مسی که یک ملی پوش آرژانتینی است، رکورد ملی را برای حضور در اختیار دارد و همچنین بهترین گلزن تاریخ این کشور است. در سطح جوانان، او در سال 2005 قهرمان جام جهانی جوانان فیفا شد و مسابقات را با توپ طلا و کفش طلا و مدال طلای المپیک در بازی‌های المپیک تابستانی 2008 به پایان رساند. سبک بازی او به عنوان یک دریبل‌زن کوچک و چپ‌پا باعث مقایسه با هموطنش دیگو مارادونا شد که مسی را جانشین خود توصیف کرد. پس از اولین بازی خود در بزرگسالان در آگوست 2005، مسی جوانترین آرژانتینی شد که در جام جهانی فوتبال در سال 2006 بازی و گلزنی کرد و به فینال کوپا آمریکا 2007 رسید. به عنوان کاپیتان تیم از آگوست 2011، او آرژانتین را به سه فینال متوالی هدایت کرد: جام جهانی فوتبال 2014، که برای آن توپ طلا را به دست آورد، و کوپا آمریکا 2015 و 2016.

در نیمه نهایی جام جهانی 2022 مقابل کرواسی، مسی رکورد بیست و پنجمین بازی فینال جام جهانی را به ثبت رساند و با لوتار ماتئوس آلمانی مساوی شد. آرژانتین در بازی قهرمانی مقابل فرانسه با مسی اعلام کرد که این آخرین حضور او در جام جهانی خواهد بود. مسی با هفت گل در هفت بازی، اولین بازیکنی بود که از زمان معرفی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در سال 1986، در هر مرحله از جام جهانی گلزنی کرد و توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات دریافت کرد و اولین بازیکنی بود که دو بار برنده این جایزه شد.

مسی که یک مهاجم همه کاره است، اغلب به عنوان یک شماره 10 کلاسیک بازی می‌کند. مسی به دلیل قد کوتاهش مرکز ثقل پایین‌تری نسبت به بازیکنان قد بلندتر دارد که به او چابکی بیشتری می‌دهد و به او امکان می‌دهد سریعتر مسیر را تغییر دهد و از تکل‌های حریف فرار کند. مدیر سابق بارسلونا، پپ گواردیولا، زمانی اظهار داشت: “مسی تنها بازیکنی است که با توپ سریعتر از بدون توپ می‌دود.”

سرعت و توانایی فنی مسی او را قادر می‌سازد تا دریبل‌های انفرادی را به سمت دروازه انجام دهد، به ویژه در هنگام ضدحملات.

مسی که در نوجوانی استعداد فوق العاده‌ای از خود نشان داد، قبل از 20 سالگی خود را در بین بهترین بازیکنان جهان معرفی کرد. دیگو مارادونا مسی 18 ساله را بهترین بازیکن جهان در کنار رونالدینیو می‌دانست و او را به عنوان جانشین خود ستایش می‌کرد.

طبق گزارش فرانس فوتبال، او بین سال‌های 2009 تا 2014 به مدت پنج سال پردرآمدترین فوتبالیست جهان بود و در سال‌های 2019 و 2022 توسط فوربس پردرآمدترین ورزشکار جهان شد. مسی. در سال‌های 2011 و 2012 در میان لیست 100 فرد تأثیرگذار تایم در جهان قرار داشت. در فوریه 2020، جایزه بهترین ورزشکار جهان Laureus را دریافت کرد و بدین ترتیب اولین فوتبالیست و اولین ورزشکار در یک تیم شد که این جایزه را برد. او در وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک تا آگوست 2021، بیش از 103 میلیون دنبال‌کننده داشت که دومین فالوور برای یک ورزشکار پس از کریستیانو رونالدو بود. او همچنین بیش از 400 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که پس از کریستیانو رونالدو، دومین نفر از نظر یک فرد و ورزشکار است.

مسی در فهرست فوربس از پردرآمدترین ورزشکاران جهان، نفر دوم بعد از کریستیانو رونالدو با درآمد 81.4 میلیون دلاری در سال 2016–2015 شد. فوربس او را به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان در سال 2019 معرفی کرد. از سال 2008، او پردرآمدترین بازیکن بارسلونا بود و حقوقی دریافت کرد که طی پنج سال بعد از 7.8 میلیون یورو به 13 میلیون یورو افزایش یافت. با امضای قرارداد جدید با بارسلونا در سال 2017، او 667000 دلار در هفته دستمزد دریافت کرد و بارسلونا نیز 59.6 میلیون دلار به عنوان پاداش به او پرداخت کرد. بند بازخرید او 835 میلیون دلار (700 میلیون یورو) تعیین شد. در سال 2020، مسی پس از کریستیانو رونالدو، دومین فوتبالیست و همچنین دومین ورزشکار در یک ورزش تیمی شد که در طول دوران حرفه‌ای خود بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشت.

علاوه بر حقوق و پاداش‌های او، بیشتر درآمد او از حامیان مالی به دست می‌آید. حامی مالی اصلی او از سال 2006 شرکت پوشاک ورزشی آدیداس است. در سال 2015، پیراهن بارسلونا با نام و شماره مسی پرفروش‌ترین پیراهن ماکت در سراسر جهان بود.

به عنوان یک نهاد تجاری، برند بازاریابی مسی به طور انحصاری مبتنی بر استعدادها و دستاوردهای او به عنوان یک بازیکن است. بنابراین، در ابتدای کار خود، او عمدتاً قراردادهای حمایت مالی با شرکت‌هایی که بازاریابی ورزشی محور را به کار می‌گیرند، مانند آدیداس، پپسی و کونامی داشت. سپس، همزمان با افزایش دستاوردهای او به عنوان یک بازیکن، جذابیت بازاریابی او افزایش یافت و منجر به قراردادهای حمایت طولانی مدت با برندهای لوکس Dolce & Gabbana و Audemars Piguet شد. مسی همچنین سفیر برند جهانی ژیلت، ترکیش ایرلاینز، اوردو، و تاتا موتورز، در میان شرکت‌های دیگر است. علاوه بر این، مسی چهره سری بازی‌های ویدیویی کونامی Pro Evolution Soccer بود که روی جلد PES 2009، PES 2010، PES 2011 و PES 2020 دیده می‌شود. او متعاقباً با شرکت رقیب EA Sports قرارداد امضا کرد تا به چهره سری آنها FIFA تبدیل شود.

در ژوئن 2021، مسی قراردادی پنج ساله امضا کرد تا سفیر برند کافه هارد راک شود.

از سال 2008، مسی با آنتونلا روکوزو، یکی از هموطنان روزاریو، رابطه داشته است. آنها در 30 ژوئن 2017 با یکدیگر ازدواج کردند. مسی و روکوزو اکنون سه پسر دارند: تیاگو (متولد 2012)، متئو (متولد 2015) و چیرو (متولد 2018). مسی و خانواده‌اش مسیحی کاتولیک هستند. مسی از رابطه نزدیک با اعضای نزدیک خانواده‌اش، به ویژه مادرش، سلیا، که صورتش را روی شانه چپش خالکوبی کرده، لذت می‌برد. امور حرفه‌ای او عمدتاً به‌عنوان یک تجارت خانوادگی اداره می‌شود: پدرش، خورخه، از ۱۴ سالگی کارگزار او بوده است و برادر بزرگ‌ترش، رودریگو، برنامه روزانه و تبلیغات او را انجام می‌دهد. مادر و برادر دیگرش، ماتیاس، سازمان خیریه‌اش، بنیاد لئو مسی را مدیریت می‌کنند و به امور شخصی و حرفه‌ای در روزاریو رسیدگی می‌کنند. از زمان رفتن به اسپانیا در سن 13 سالگی، مسی روابط نزدیک خود را با زادگاهش روزاریو حفظ کرده، حتی لهجه روسارینو متمایز خود را حفظ کرده است. او مالکیت خانه قدیمی خانواده‌اش را حفظ کرده، اگرچه خانه‌اش مدت‌ها خالی بوده است. او یک آپارتمان پنت هاوس در یک ساختمان مسکونی منحصر به فرد برای مادرش و همچنین یک مجتمع خانوادگی در خارج از شهر دارد. مسی دارای تابعیت سه گانه است، زیرا او شهروند آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا است.

1. کیلیان امباپه (Kylian Mbappé)

کیلیان امباپه (Kylian Mbappé)
کیلیان امباپه (Kylian Mbappé)
  • درآمد از طریق فوتبال (درآمد داخل زمین): 110 میلیون دلار
  • درآمد از طریق راه‌هایی به جز بازی‌های فوتبال یعنی درآمد خارج زمین (قراردادهای حمایت مالی، تبلیغات و …): 18 میلیون دلار
  • جمع کل درآمد: 128 میلیون دلار

کیلیان امباپه لوتین متولد 20 دسامبر 1998 در پاریس؛ یک فوتبالیست حرفه‌ای فرانسوی است که در پست مهاجم برای باشگاه لیگ یک پاریس سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. امباپه که یکی از بهترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود، به خاطر توانایی‌هایش در دریبل‌، سرعت فوق‌العاده و قدرت تمام کنندگی‌اش مشهور است. طبق گزارشات، امباپه، پردرآمدترین فوتبالیست جهان است.

پدر او، ویلفرد امباپه، اصالتا اهل کامرون است، و علاوه بر اینکه مشوق امباپه بود، یک مربی فوتبال است، در حالی که مادرش، فایزه العماری، الجزایری بوده و یک بازیکن سابق هندبال است. او یک برادر کوچکتر به نام اتان دارد که در سال 2018 برای تیم زیر 12 سال پاری سن ژرمن بازی کرد. برادر خوانده امباپه، ژیرس کمبو اکوکو، نیز یک بازیکن فوتبال حرفه‌ای است. امباپه در کودکی آرزو داشت برای رئال مادرید بازی کند. امباپه به زبان فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی تسلط دارد.

او حرفه باشگاهی خود را در سال 2015 با بازی برای موناکو آغاز کرد و در آنجا قهرمان لیگ یک فرانسه شد. امباپه در سال 2017 در سن 18 سالگی با قراردادی به ارزش 180 میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست که او را به عنوان دومین بازیکن گران قیمت و گرانترین بازیکن نوجوان تبدیل کرد. او در آنجا چهار قهرمانی لیگ یک و سه کوپه دو فرانس را به دست آورد و دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه شد. امباپه به PSG کمک کرد تا به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 برسد.

در سطح بین المللی، امباپه اولین بازی خود را برای بزرگسالان فرانسه در سال 2017 در سن 18 سالگی انجام داد. در جام جهانی فوتبال 2018، امباپه جوانترین بازیکن فرانسوی بود که در جام جهانی گلزنی کرد و پس از پله دومین نوجوانی بود که در جام جهانی گلزنی کرد. او جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه را نیز دریافت کرده است. در جام جهانی فوتبال 2022، امباپه در فینال هت تریک کرد و فرانسه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و او کفش طلا و توپ نقره مسابقات را به دست آورد و ششمین گلزن برتر تاریخ جام جهانی با 12 گل شد. امباپه همچنین با چهار گل بهترین گلزن تاریخ فینال جام جهانی شد و اولین هت تریک او پس از جف هرست برای انگلیس در سال 1966 بود.

امباپه در سال 2017 برنده جایزه پسر طلایی و سه بار بهترین بازیکن سال لیگ یک فرانسه شد. او جایزه بهترین بازیکن سال گلوب ساکر را در سال 2021 دریافت کرد.

امباپه علاوه بر مهارت‌های فنی‌اش، به دلیل سرعت فوق‌العاده و کنترل نزدیک توپ در هنگام دریبل زدن با سرعت، و همچنین حرکات عالی، هوش تاکتیکی و توانایی شکست دادن خط دفاعی با ایجاد حملات تهاجمی در فضا، بسیار مورد توجه است.

امباپه در رتبه بندی روزنامه فرانسوی فیگارو به عنوان سریع ترین بازیکن جهان معرفی شد. در سال 2018، امباپه توسط CIES گران‌ترین بازیکن جهان از نظر ارزش نقل و انتقالات در نظر گرفته شد.

امباپه با تامین کننده پوشاک و تجهیزات ورزشی نایک قرارداد حمایت مالی دارد. در سال 2017، استعداد شگرف او باعث شد که نایک کفش‌های فوتبال شخصی خود را در 18 سالگی راه‌اندازی کند؛ Kylian Mbappé Nike Hypervenom 3.

در سال 2018، او از کفش های نایک Mercurial Superfly VI رونمایی کرد. همچنین در همین سال، ساعت ساز سوئیسی Hublot با امباپه به عنوان سفیر جهانی قرارداد امضا کرد.

امباپه در سری بازی‌های ویدیویی فیفا از EA Sports حضور دارد و در حال حاضر حامی مالی سه دوره از بازی‌های ویدیوئی فیفا 21، فیفا 22، فیفا 23 است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امباپه تعداد فالوورهای اینستاگرامی بیشتری نسبت به رئیس جمهور فرانسه، مکرون دارد. او بیش از 85 میلیون دنبال کننده دارد.

امباپه دومین بازیکن گران قیمت فوتبال است. او پس از قراردادی قرضی با تیم قدیمی خود، موناکو، قراردادی 180 میلیون یورویی با پاری سن ژرمن امضا کرد. پاری سن ژرمن 180 میلیون یورو به اضافه پاداش به امباپه پرداخت کرد که پس از هم تیمی‌اش نیمار که با 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شد، دومین انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال لقب گرفت.

اگرچه امباپه یکی از مشهورترین فوتبالیست‌های فرانسوی در تمام دوران است، اما او می‌توانست برای کشورهای الجزایر یا کامرون نیز بازی کند، چون مادرش الجزایریست، در حالی که پدرش اهل کامرون است.

دنیای توپ گرد و مستطیل سبز همچنان شاهد ورود استعدادهایی است که روزی سرانجام به کار خود به عنوان یک فوتبالیست خاتمه خواهند داد و از آنها جز نامی نخواهد ماند. اما دنیای فوتبال کنونی با درآمدهای نجومی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

ما دیجی رو امیدواریم که این مقاله نیز مورد پسند علاقه‌مندان قرار گرفته باشد. لطفا با به اشتراک گذاشتن نظرات و پیشنهادهای خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری نمایید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا