هاست پرسرعت
خودرو

مشخصات و قیمت آواتر 07؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

مشخصات و قیمت آواتر 07؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

تصاویر و جزئیات اولیه جدیدترین محصول چانگان و هواوی یعنی آواتر ۰۷ منتشر شد.
مشخصات و قیمت آواتر 07؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برخی تصاویر و مشخصات کراس اور آواتر ۰۷ را در وب‌سایت خود اعلام کرده است. این شاسی‌بلند میان سایز به دو صورت تمام برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش در دسترس خواهد بود. فول ترین نسخه آواتر ۰۷ قدرت ۵۹۰ اسب بخار خواهد داشت و از باتری‌های شرکت CATL استفاده خواهد کرد. همچنین شعاع حرکتی مدل دوم آواتر ۰۷ در حالت برقی به ۱۸۸ کیلومتر می‌رسد.

همان‌طور که می‌دانید برند آواتر محصول همکاری چانگان، CATL و هواوی است. چانگان ۴۰ درصد سهام این شرکت و CATL نیز بیش از ۱۷ درصد آن را در اختیار دارد. اگرچه هواوی هیچ سهمی از آواتر را ندارد اما به عنوان یک تأمین‌کننده کلیدی انجام‌وظیفه می‌کند و یکی از تولیدکنندگان معماری CHN نیز هست. البته باید دانست هواوی در پروژه توسعه و تولید آواتر ۰۷ نقش کمتری را ایفا کرده است.

خودروی موردبحث قبلاً با کد آواتر ۱۵ شناخته می‌شد و همان‌طور که گفته شد یک کراس اور میان سایز است که می‌خواهد با خودروهایی همچون تسلا مدل Y رقابت کند. کار طراحی خودرو توسط نادر فقیه زاده طراح مشهور ایرانی انجام شده است. آقای فقیه زاده مسئول طراحی خودروهایی همچون بی ام و سری ۷ نیز بوده است. آواتر ۰۷ از نظر طراحی مشابه مدل آواتر ۱۲ است و در بخش جلوی آن دیلایت های نازک به همراه چراغ‌های اصلی ادغام شده در سپر جلو دیده می‌شوند. همچنین بجای آینه‌های جانبی سنتی نیز می‌توان دوربین‌ها را سفارش داد.

طول/عرض/ارتفاع کراس اور جدید آواتر به ۴۸۲۵/۱۹۸۰/۱۶۲۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۴۰ میلی‌متر است. به این ترتیب خودروی موردبحث ۷۵ میلی‌متر طویل‌تر، ۵۹ میلی‌متر پهن‌تر و ۴ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از تسلا مدل Y خواهد بود. زاویه حمله و فرار آواتر ۰۷ هم به ترتیب ۱۷ و ۲۱ درجه اعلام شده است. وزن خودرو هم بسته به قوای محرکه بین ۲۲۴۰ تا ۲۴۳۴ کیلوگرم خواهد بود.

مدل پایه این خودرو از نوع تمام برقی است و یک موتور برقی در اکسل عقب نصب شده که برخلاف دیگر محصولات آواتر توسط هواوی ساخته نمی‌شود. در واقع این موتور برقی محصول شرکت دیپال تکنولوژی از زیرمجموعه‌های چانگان است. حداکثر قدرت این مدل به ۳۳۸ اسب بخار می‌رسد و سقف سرعت خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. نسخه چهار چرخ محرک آواتر ۰۷ نیز از موتورهای برقی ساخت هواوی استفاده نمی‌کند. در اکسل عقب خودرو موتور ساخت شرکت دیپال قرار دارد درحالی‌که موتور برقی جلو توسط شرکت دیگری ساخته می‌شود. قدرت مجموع این خودرو به ۵۹۰ اسب بخار می‌رسد.

اما آواتر ۰۷ جدید علاوه بر نسخه تمام برقی در مدل برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش EREV نیز عرضه خواهد شد. در این مدل یک موتور برقی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت در اکسل عقب قرار دارد و با باتری ۳۹ کیلووات ساعتی همکاری می‌کند. زیر کاپوت هم پیشرانه ۱.۵ لیتری درون‌سوز چانگان با قدرت ۱۵۴ اسب بخار قرار دارد. نسخه چهار چرخ محرک آواتر ۰۷ از دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۸۵ اسب بخار سود می‌برد. حداکثر سرعت این نسخه از خودرو هم به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. آواتر ۰۷ از سه‌ماهه سوم امسال وارد بازار چین خواهد شد و قیمت آن از حدود ۳۵ هزار دلار شروع شده و به ۴۸ هزار دلار خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا