هاست پرسرعت
خودرو

لذت رانندگی با شاسی بلند بی ام و X6 M تیونینگ در اتوبان؛ رقیب اوروس!

لذت رانندگی با شاسی بلند بی ام و X6 M تیونینگ در اتوبان؛ رقیب اوروس!

مدل جدید X6 با امکانات M یکی از پرشتاب‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا و گران‌ترین تولیدات بی‌ام‌و است.

اولین شاسی‌بلند بی‌ام‌و با کد مدل X5 در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد. نسخه‌ی کوپه با کمی افزایش ابعاد بدنه، X6 نام گرفت و سال ۲۰۰۸ به تولید رسید تا یکی از محبوب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و باشد. نسل‌های بعدی، موفقیت نسل اول را تکرار نکردند اما همچنان سودآور و پرتقاضا محسوب می‌شوند.

جدیدترین مدل X6 امروزه با نسل سوم درحال تولید است. این خودرو سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا یکی از معدود محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود که نسخه‌ی هیبرید یا پلاگین هیبرید ندارد. چهار نوع پیشرانه‌ی بنزینی و دو مدل دیزلی، بی‌ام‌و X6 را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای اسپرت تبدیل کرده‌اند.

کابین بی ام و X6M

تنها گیربکس قابل سفارش برای X6 امروزی، ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان است که با نام ۸HP شناخته می‌شود. این جعبه‌دنده سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و حالا روی انواع خودروهای بی‌ام‌و، آئودی، آلفارومئو، رولزرویس، بنتلی و حتی مدل‌های امریکایی مثل جیپ رانگلر و دوج دورانگو SRT هلکت نصب می‌شود.

بی ام و X6M

مدل‌های استاندارد X6M مجهز به موتور توئین توربو شارژ ۴/۴ لیتری با قدرت ۶۰۰ تا ۶۲۵ اسب بخار هستند. نهایت گشتاور این خودرو به ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه با نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. وزخ خالص X6M حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم است و همراه سیستم دو دیفرانیسل، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

بی ام و X6M نمای پشت

نسخه‌ی تیونینگ‌شده از X6M در ویدئوی گروه هلندی اتوتاپ NL، قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۳۵ نیوتن‌متر دارد. این نمونه، براساس اطلاعات فنی منتشر شده، در زمان ۳/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با حذف محدودکننده، نهایت سرعت بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

یکی از نکات جالب در ویدئو، پلاک ایتالیایی برای خودرو است. مدل استاندارد X6M آستانه قیمت ۱۱۵ هزار دلار دارد و به‌ندرت با آپشن‌های سفارشی در ایتالیا دیده می‌شود. خودروی موجود در فیلم، مجهز به رینگ‌های ۲۱ اینچ، رنگ بدنه‌ی زرشکی متالیک موسوم به Ametrin Metallic و کالیپر ترمزهای تقویت‌شده به رنگ قرمز است. مجموع این امکانات به‌علاوه‌ی هزینه‌ی تیونینگ، احتمالا قیمت نهایی را به ۱۵۰ هزار دلار می‌رساند. نام و مشخصات گروه یا شرکت ارتقادهنده‌ی خودرو ذکر نشده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا