هاست پرسرعت
خودرو

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه، پورشه پانامرا توربو و مرسدس AMG GT63 S همگی خودروهای بسیار سریعی هستند اما حالا با تیونینگ و قدرتی بین ۷۴۰ تا ۸۰۰ اسب بخار به مصاف هم رفته‌اند.

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات خودروها داشته باشیم. زیر کاپوت ب‌ام‌و یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در حالت استاندارد ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نمونهٔ حاضر در درگ این اعداد به ۸۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده‌اند تا M8 قوی‌ترین خودروی گروه لقب گیرد. هزینهٔ این تیونینگ حدود ۷,۷۰۰ دلار بوده است.

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

خودروی بعدی پورشه پانامرا توربو است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. خروجی این پیشرانه با تیونینگ به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هزینهٔ این کار تنها ۲,۵۰۰ دلار بوده است. در آخر هم به مرسدس AMG GT63 می‌رسیم که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن در حالت استاندارد ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما با تیونینگی که حدود ۲,۵۰۰ دلار هزینه داشته، این اعداد به ۷۴۰ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر رسیده است.

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

حال سراغ تماشای رقابت جذاب این سه سوپرسدان تیونینگ شدهٔ آلمانی می‌رویم. در اولین درگ مرسدس پیروز شد اما دلیل این پیروزی مشکلی بود که در تعویض دندهٔ ب‌ام‌و پیش آند و آن را عقب انداخت. به همین دلیل، درگ دوباره انجام شد و این بار M8 به پیروزی رسید و مرسدس و پورشه هم به ترتیب دوم و سوم شدند. سپس رانندگان برای سومین تلاش به خط شدند و دوباره مرسدس پیروز شد زیرا ب‌ام‌و بازهم با مشکل تعویض دنده مواجه شد.

درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ

ازآنجایی‌که مشخص نبود برندهٔ واقعی کدام خودرو است، دو مسابقهٔ درگ دیگر هم برگزار شد که در اولی M8 به پیروزی رسید اما در دومین AMG برنده شد و نشان داد که عملکردی نزدیک به رقیب باواریایی دارد. رقابت مرسدس و ب‌ام‌و آن‌قدر نزدیک بود که هردو در پایان ۴۰۰ متر تایم ۱۰.۹ ثانیه را ثبت کردند درحالی‌که پورشه هم با اختلاف تنها ۰۱ ثانیه پشت آن‌ها قرار داشت. سپس چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد و ب‌ام‌و توانست دو رقیب خود را مغلوب کند. در آخرین مرحلهٔ یعنی آزمایش ترمز هم پورشه بالاخره یک پیروزی کسب کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا