هاست پرسرعت
تکنولوژی

ایلان ماسک برای خرید «بانک سیلیکون ولی» چراغ سبز نشان داد!

ایلان ماسک برای خرید «بانک سیلیکون ولی» چراغ سبز نشان داد!

بانک سیلیکون ولی (SVB)، یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده بود که توسط قانون‌گذاران تعطیل و دارایی‌های آن توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) توقیف شد. این بانک در درجه اول به ارائه خدمات به مشتریان فعال در صنعت فناوری، از جمله کارکنان حوزه فناوری، استارت آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشغول بود و بسته شدن آن بزرگترین ورشکستگی بانکی ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 است.

شرکت بیمه سپرده فدرال برای حفظ سپرده‌های بیمه شده SVB، اقدام به تأسیس یک شعبه بانکی ویژه در سانتا کلارا کرده که به تسویه چک‌ها ادامه می‌دهد. دفتر اصلی و کلیه شعب SVB قرار است از 22 اسفند (13 مارس) ماه بازگشایی شوند و سپرده گذاران بیمه شده حداکثر تا صبح دوشنبه این هفته به سپرده‌های خود دسترسی کامل خواهند داشت. با این حال، هنوز مشخص نیست که تکلیف حساب‌های بزرگ‌تر یا خطوط اعتباری شرکت‌ها چه خواهد شد، زیرا بیمه استاندارد FDIC تا سقف 250000 دلار برای هر سپرده‌گذار را پوشش می‌دهد.

در میان این آشفتگی، مین لیانگ تان، مدیرعامل کمپانی ریزر (Razer) پیشنهاد کرد که توییتر باید SVB را خریداری کند و آن را به یک بانک دیجیتال تبدیل کند. این پیشنهاد توجه ایلان ماسک، رئیس توییتر را به خود جلب کرد و او پاسخ مثبت داد و گفت که از این ایده استقبال می‌کند.

ایلان ماسک

این خرید بالقوه می‌تواند نشان دهنده ورود توییتر به فضای تجاری-فناوری یا به اصطلاح فینتک (fintech) باشد که البته جای تعجبی هم ندارد، زیرا این شرکت به دنبال مشکلات متعددی که برایش ایجاد شده، در حال بررسی راه‌هایی برای گسترش تجارت خود بوده است. با خرید SVB، توییتر می‌تواند از پایگاه کاربری بزرگ و برند قوی خود استفاده کرده و خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت بانکداری دیجیتال معرفی کند. با این حال، تا زمان نگارش این مقاله، هیچ تایید رسمی یا اطلاعات بیشتری در مورد این اظهار نظر ایلان ماسک ارائه نشده است.

بانک سیلیکون ولی در تامین مالی استارت‌آپ‌ها تخصص داشت و با 209 میلیارد دلار دارایی و تقریباً 175.4 میلیارد دلار سپرده، به شانزدهمین بانک بزرگ ایالات متحده از نظر دارایی تبدیل شد. اما خروج گسترده مشتریان باعث ایجاد مشکلات برای این بانک شد و در نهایت آن را مجبور کرد تا اقدام به انحلال اوراق بهادار خود کند؛ اوراقی که ارزش آن‌ها به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یافته بود. فروپاشی سریع SVB باعث ایجاد تلاطم در بازار مالی آمریکا شد و FDIC را بر آن داشت تا با نقد کردن دارایی‌های این بانک اقدام به پرداخت اصل و سود سپرده گذاران بیمه شده کند. حال، در شرایطی که ایلان ماسک هنوز نتوانسته اوضاع توییتر را روبراه کند و حتی از سوی سهام‌داران شرکت تسلا نیز مورد انتقاد و بازخواست قرار گرفته، باید دید آیا خطر یک چالش جدید و درگیر شدن در پرونده یک بانک ورشکسته را هم قبول خواهد کرد یا نه.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا