رینگ کربن هیبریدی هیوندای و دایمگ با وزن کمتر معرفی شد
رینگ کربن هیبریدی هیوندای و دایمگ با وزن کمتر معرفی شد
هیوندای با عرضه قریبالوقوع رینگ های کربن هیبریدی روی محصولات خود به کلوپ کوچک شرکتهای ارائه کننده چنین رینگهایی خواهد پیوست.
هیوندای با شرکت بریتانیایی دایمگ و هانکوک کره جنوبی روی نسخه پیشتولیدی رینگ مسابقهای و ۲۱ اینچی کربن هیبریدی کار کرده است. این رینگ که در فستیوال سرعت گوودوود نیز به نمایش درآمد روی آیونیک ۵ N دیده میشود. شرکتهای سازنده رینگهای یاد شده فعلاً جزئیات چندانی را منتشر نکردهاند اما میگویند در تولید رینگ کربن هیبریدی از فیبر کربن و آلیاژی فورج کاری شده که احتمالاً از نوع آلومینیوم است بکار میرود. از نظر ظاهری نیز باید گفت رینگ کربن هیبریدی موردبحث شبیه رینگ SL-102 دایمگ به نظر میرسد.
زمانی که واژه فورج کاری شده به میان بیاید عبارت گرانقیمت نیز همراه آن خواهد بود. البته احتمال دارد رینگهای کربن هیبریدی هیوندای قیمت کمتری نسبت به رینگهای تمام کربنی عرضه شده روی خودروهایی همچون فورد موستانگ شلبی GT500 یا شورولت کوروت Z06 داشته باشند. چنین رینگهایی برای فورد موستانگ دارک هورس جدید نیز ارائه خواهند شد. البته رینگهای کربن هیبریدی مزیتهایی نیز دارند. دایمگ میگوید یک رینگ کربن هیبریدی معمولی وزنی در حدود ۹ کیلوگرم خواهد داشت درحالیکه وزن رینگهای آلومینیومی فورج کاری شده و آلومینیومی معمولی به ۱۲ و ۱۵ کیلوگرم میرسد. به این ترتیب شاهد کاهش وزن ۴۰ درصدی رینگها هستیم که برای خودروهای اسپرت اهمیت بالایی دارد. همچنین این رینگها استحکام بیشتری نیز خواهند داشت.
دایمگ میگوید تولید این رینگها آغاز همکاری با هیوندای است، رینگهایی که در محصولات N پرفورمنس این خودروساز بکار خواهند رفت. به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد ارائه رینگ پیشرفته موردبحث روی آیونیک ۵ N خواهیم بود. همچنین دایمگ میگوید با دیگر خودروسازان نیز همکاری خواهد داشت. این شرکت هماکنون رینگهایی با ابعاد ۱۸ تا ۲۳ اینچ را عرضه میکند و تا پایان سال جاری میلادی نیز رینگهای بزرگتر تا ۲۵ اینچی را در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.