بررسی ماکت لامبورگینی دیابلو ۳۰ SE JOTA ساخت اتوآرت
بررسی ماکت لامبورگینی دیابلو ۳۰ SE JOTA ساخت اتوآرت
مطمئناً نسخه ویژه دیابلو برای سی امین سالگرد لامبورگینی ساخته شده یکی از نادر ترین لامبورگینیهای موجو.د بر روی کره زمین است! ۳۰ SE JOTA (SE مخفف Special Edition است که در فارسی به معنای نسخه ویژه است) در زمانی که به بازار عرضه شد یکی از سریعترین خودروها محسوب میشد. این لامبورگینی ۶۰۰ اسبی میتوانست در کمتر از ۴ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت به سرعت ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت برسد.
در زیر درب موتور که روی جکهای هیدرولیکی بالا میرود، میتوانید موتور V12 طلایی ارتقا یافته دیابلو را با کابلهای بسیار منظم و روکش موتور کربنی با یک نشان گاو طلایی آماده حمله پیدا کنید. به طور شگفت انگیزی، این ماکت دقیقا مانند دیابلوی ۳۰ SE JOTA سفید رنگی است که اخیراً در هلند فروخته شده است؛ این ممکن است سرنخی از این باشد که این مدل دقیقاً کپی آن است! دوست دارم بدانم سایر رنگهایی که اتوآرت برای این ماکت در نظر گرفته همین جزئیات را دارند یا خیر؟
همچنین بخوانید: بررسی ماکت لامبورگینی کانتاش
درهای خفاشی ماکت به راحتی روی پایهها بلند میشوند و با زاویهای خوب باز و بسته میشوند. در فضای داخلی قرمز رنگ خودرو (مشابه با دیابلو فروخته شده در هلند) علاوه بر پلاستیک، از پارچه و پلاستیک طرح فیبرکربن نیز استفاده شده. در بسیاری از قطعات این قسمت نوشته ۳۰SE حک شده. تنها تفاوتی که این ماکت با دیابلو هلندی دارد این است که این مدل پشت صندلیها طرح فیبرکربن دارند اما در نسخه اصلی این قسمت با پارچهای قرمز رنگ پوشیده شده (که اگر در مدل واقعی هم فیبرکربن بود زیباتر میشد!). دکمههای روی کنسول مرکزی به خوبی و با دقت قالبگیری شدهاند و بر روی آنها علامتهایی به رنگ سفید چاپ شده که نشان دهنده عملکردشان است. در پنجره کوچک پشت درب راننده، پلاک نسخه ویژه (SE30) و شماره شاسی خودرو را میبینید.
کلیپرهای ترمز، رینگها و لاستیکهای ماکت دیابلو کیفیت و جزئیاتی در حد ماکتهای گران قیمت اتوآرت دارند با نوشتههای مختلف مزین شدهاند. آینههای جانبی روی در به خوبی ساخته شدهاند و در نزدیکترین حالت نسبت به نسخه اصلی قرار دارند.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت لامبورگینی اونتادور رودستر ساخت اتوآرت
لوگو لامبورگینی در این ماکت بر روی قسمت فوقانی سپر نصب شده. جالب است بدانید در نسخههای معمولی دیابلو این نسان بر روی کاپوت قرار گرفته. یک سوئیچ کوچک در زیر ماکت (نزدیک به سپر جلو) باعث میشود که چراغهای جلو به طور منظم بالا و پایین بیایند. در داخل چراغها لامپهای کوچکی نصب شدهاند که ممکن است شبیه به پینهایی که برای قرارگیری چراغ بر روی سپر در ماکتهای ارزان قیمت استفاده میشود به نظر برسند. چیزی که در این ماکت با دیابلو هلندی متفاوت است چهار چراغ مه شکن آن است. زیرا در نسخه هلندی این چهار چراغ گرد هستند و شیشهای مات دارند اما در این ماکت این چراغها مستطیل با طلق شفاف هستند. ورودیهای هوا که بر روی سقف، سپر جلو و پشت درها نصب شده عمق خوبی دارند و انتهای آنها مشخص نیست.
در کل میتوان گفت این ماکت یکی از بهترین ماکتهای اتوآرت است که زیر ۳۰۰ یورو قیمت دارد. رنگ سفید آن هم کیفیت رنگ آمیزی بسیار بهتری نسبت به سایر رنگها دارد. این ماکت با قیمتی مناسب میتواند مورد استقبال بسیاری از کلکسیونرها قرار بگیرد که تقریباً ۳۰ سال برای این لامبورگینی ۳۰ ساله منتظر ماندند!