هاست پرسرعت
خودرو

بهترین لاستیک خارجی؛ از میشلن و گودیر تا کانتیننتال و یوکوهاما

بهترین لاستیک خارجی؛ از میشلن و گودیر تا کانتیننتال و یوکوهاما

در مقاله پیش رو راهنمای جامع و کاملی برای خرید بهترین لاستیک خارجی را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
بهترین لاستیک خارجی

انتخاب لاستیک‌های باکیفیت امری بسیار مهم محسوب می‌شود و در واقع یک سرمایه‌گذاری روی ایمنی و جان سرنشینان است. متخصصان دنیای خودرو همواره به خریداران لاستیک توصیه می‌کنند به دنبال بهترین نمونه‌های تولیدی باشند چراکه لاستیک تنها نقطه تماس وسیله نقلیه با سطح جاده است و نقشی حیاتی در ایمنی آن ایفا می‌کند. در انتخاب بهترین لاستیک خارجی فاکتورهای زیر در نظر گرفته شده‌اند:

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

  • رضایت مشتری: با نظرسنجی در این زمینه می‌توان به داده‌های ارزشمندی درباره تجربه خرید مشتریان دست‌ یافت.
  • نظر متخصصان امر: رسانه‌های مختلف نظرسنجی مهمی از بیش از ۸۰۰ مکانیک درباره بهترین لاستیک‌های خارجی انجام داده‌اند تا به نتایج قابل‌اعتنایی دست یابند.
  • گزارش‌های دولتی: برخی سازمان‌های دولتی آمارهایی درباره ایمنی و دوام لاستیک‌ها منتشر می‌کنند.
  • کیفیت و مهندسی لاستیک: قطعاً مهندسی و کیفیت بالای یک لاستیک باعث تصمیم‌گیری خریدار درباره انتخاب آن می‌شود.

با توجه به فاکتورهای بالا، در ادامه بهترین لاستیک‌های خارجی در تمامی بخش‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:

بهترین لاستیک خارجی

بهترین برند در همه زمینه‌ها: میشلن

میشلن بیش از ۱۰۰ سال است که در صنعت لاستیک‌سازی به عنوان پیشروی بازار شناخته می‌شود. این برند به خاطر ارائه گزینه‌های مختلف برای مشتریان شناخته شده و همواره نظرات مثبت خریداران و کارشناسان را در پی داشته است. میشلن همچنین جزو پرفروش‌ترین برندهای لاستیک‌سازی دنیاست و درعین‌حال مالک شرکت بی اف گودریچ هم به شمار می‌رود، شرکتی که روی تولید لاستیک شاسی بلندها و محصولات پرفورمنس تمرکز دارد. میشلن همچنین برند ارزان‌قیمت یونی رویال را نیز در اختیار دارد. این شرکت همواره به دلیل نوآوری‌ها و کیفیت بالای محصولاتش تحسین می‌شود.

لیست بهترین برندهای لاستیک خارجی

  1. میشلن

میشلن حرف اول را در زمینه تولید لاستیک خودروها می‌زند و از نظر کیفیت و نوآوری جزو برترین‌های دنیاست. لاستیک‌های این شرکت به خاطر کیفیت و دوام بالا شناخته می‌شوند.

  1. کانتیننتال

کانتیننتال طیف وسیعی از لاستیک‌ها، از دوچرخه و موتورسیکلت گرفته تا وسایل نقلیه تجاری و تجهیزات صنعتی را تولید می‌کند. البته تمرکز اصلی این شرکت روی لاستیک خودروهای سواری است.

  1. کوپر

لاستیک‌های کوپر ترکیبی مناسب از قیمت، کیفیت و محبوبیت بین برندهای خودروساز هستند. این شرکت تقریباً برای هر سلیقه‌ای در بازار لاستیک تولید می‌کند که از نمونه‌های با مقاومت چرخشی کم تا لاستیک‌های آفرود سنگین را شامل خواهد شد.

  1. یوکوهاما

این شرکت ژاپنی در حال حاضر لاستیک‌های متنوعی را در کارخانه‌های ویرجینیا و می سی سی پی آمریکا تولید می‌کند. یوکوهاما گزینه‌ای محبوب در بین تیم‌های مسابقه‌ای و همچنین مالکان خودروهای سواری، شاسی بلندها و وانت پیکاپ های سبک است.

  1. گودیر

گودیر شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۸۹۸ تأسیس شده و هم‌اکنون جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده لاستیک دنیاست. گودیر به خاطر داشتن سبد محصولات گسترده، دوام و کیفیت بالای لاستیک‌ها مشهور شده است.

  1. بریجستون

بریجستون هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده لاستیک دنیاست. این کمپانی بیش از ۱۰۰ نوع لاستیک مختلف را برای هر نوع خودرویی ارائه می‌کند و با معرفی سری محصولات زمستانی بلیزاک در دهه ۹۰ میلادی قواعد جدیدی را در این زمینه وضع کرد.

بهترین لاستیک چهارفصل

  1. میشلن کراس کلایمیت ۲

این لاستیک جوایز متنوعی را به خاطر طراحی نوآورانه و مواد تطبیقی گرمایی بکار رفته در ساختار خود دریافت کرده است. طراحی منحصربه‌فرد لاستیک میشلن عملکرد بسیار خوبی را در هر سطحی اعم از خشک، خیس و یخ‌زده ارائه می‌کند.

  1. کانتیننتال پیور کانتکت LS

لاستیک پیور کانتکت LS تحسین کارشناسان را به همراه داشته و هندلینگ و چسبندگی بالایی را در جاده‌های خیس و زمستانی فراهم می‌سازد.

  1. یوکوهاما آوید ایسند GT

این لاستیک چسبندگی خوبی در جاده‌های خشک، خیس و زمستانی داشته و حتی در زمان بارش برف سبک نیز کارایی بالایی را به نمایش می‌گذارد.

  1. پیرلی سینتوراتو P7 پلاس II

لاستیک چهارفصل پیرلی برای هندلینگ سطح بالا، مصرف سوخت مناسب و بهبود کشش در جاده‌های خیس و زمستانی طراحی شده و بین خریداران محبوبیت زیادی دارد.

  1. میشلن دیفندر ۲

دیفندر ۲ حدود ۲ سال است که در بازار حضور دارد و به خاطر صدای تولیدی پایین شناخته می‌شود. اگر نیازی به رانندگی در شرایط بد آب و هوایی ندارید اما می‌خواهید لاستیکی چهارفصل انتخاب کنید دیفندر ۲ گزینه خوبی خواهد بود.

بهترین لاستیک پرفورمنس

  1. میشلن پایلوت اسپرت ۴S

این لاستیک فوق العاده همواره بهترین امتیازها را برای انعطاف، چسبندگی و کشش دریافت کرده است. پایلوت اسپرت ۴S ابزاری دقیق برای ارائه حداکثر پرفورمنس است.

  1. کانتیننتال اکستریم کانتکت DWS06

اکستریم کانتکت DWS06 از ترکیبات پیشرفته‌ای در ساختار خود استفاده کرده و گزینه‌ای عالی برای شرایط آب و هوایی متنوع به شمار می‌رود.

  1. گودیر ایگل

لاستیک ایگل گودیر برای شرایط پرفورمنس و هندلینگ و کشش زیاد در جاده‌های خیس و مرطوب طراحی شده است.

  1. جنرال جی مکس AS 05

لاستیک جی مکس AS 05 جزو محصولات پرفروش جنرال است که از آج با الگوی گیرا و بزرگ سود می‌برد و به همین خاطر چسبندگی و هندلینگ خوبی را به ارمغان می‌آورد.

  1. پیرلی پی زیرو پلاس

این لاستیک کشش بسیار زیادی را در زمان بارش برف سبک و همچنین جاده‌های خیس فراهم می‌کند. آج نامتقارن پی زیرو پلاس هندلینگ خوبی را ایجاد خواهد کرد.

بهترین لاستیک خارجی برای شاسی بلندها و وانت پیکاپ ها

  1. میشلن دیفندر LTX M/S

لاستیک دیفندر LTX M/S طول عمر بالایی دارد و ویژگی‌های مثبت لاستیک‌های چهارفصل را در خود جمع کرده است. این لاستیک همچنین کشش خوبی را در جاده‌های خیس، خشک و زمستانی فراهم می‌کند.

  1. کانتیننتال تراین کانتکت

تراین کانتکت توانایی‌های آفرود احساس‌برانگیزی دارد و درعین‌حال از طول عمری بالایی سود می‌برد و سروصدای کمی ایجاد می‌کند.

  1. کوپر دیسکاورر AT3 4S

دیسکاورر AT3 4S به خاطر توانایی‌های مطلوب آفرود و کشش زیاد در شرایط مختلف جاده‌ای توانسته امتیازهای خوبی را از کارشناسان کسب کند.

  1. گودیر رانگلر تریل رانر AT

این لاستیک به خاطر دوام زیاد و کشش خوب در زمین‌های مختلف گزینه‌ای مطلوب برای مالکان شاسی بلندها و وانت پیکاپ ها خواهد بود.

  1. پیرلی اسکورپیون پلاس

همانند دیگر لاستیک‌های ذکر شده، پیرلی اسکورپیون پلاس در آفرود توانایی‌های خوبی دارد و در زمین‌های مختلف هم عملکرد خوبی را نشان خواهد داد.

بهترین لاستیک خودروی سواری/سدان

  1. میشلن کراس کلایمیت ۲

طراحی نوآورانه و ترکیبات تطبیقی چهارفصل آج لاستیک باعث شده‌اند کراس کلایمیت ۲ اولین انتخاب این کلاس باشد. طراحی عالی آج لاستیک باعث عملکردی عالی در شرایط گوناگون جاده‌ای خواهد شد.

  1. کانتیننتال پیور کانتکت LS

لاستیک مشهور کانتیننتال بازخوردهای مثبتی از کارشناسان و خریداران دریافت کرده و به دلیل هندلینگ و چسبندگی بالا در انواع جاده‌ها تحسین شده است.

  1. یوکوهاما آوید ایسند GT

لاستیک آوید ایسند GT یوکوهاما نیز در شرایطی همچون جاده‌های خیس و زمستانی همراه با برف سبک چسبندگی بالایی خواهد داشت و برای خریداران توصیه می‌شود.

  1. بریجستون تورانزا کوایت تراک

تجربه سواری لذت‌بخش به همراه آج بادوام و کشش بالا در جاده‌های خیس باعث می‌شوند لاستیک تورانزا کوایت تراک نیز در لیست بهترین لاستیک خارجی حضور داشته باشد.

  1. پیرلی سینتوراتو P7 پلاس II

این لاستیک از طراحی آج نامتقارن استفاده می‌کند تا هندلینگ خوب را با مصرف سوخت پایین و کشش قابل‌توجه در جاده‌های خیس ترکیب کند.

بهترین لاستیک شاسی‌بلند/کراس اور

  1. کانتیننتال کراس کانتکت LX25

از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه این لاستیک می‌توان به توانایی‌های احساس‌برانگیز در تمامی فصول، هندلینگ و کشش عالی در جاده‌های خیس و برفی و… اشاره کرد.

  1. میشلن کراس کلایمیت SUV

همچون سایر محصولات میشلن، این لاستیک عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه کشش، دوام و راحتی سواری دارد.

  1. کوپر دیسکاورر SRX

دیسکاورر SRX طراحی آج بادوامی دارد و در تمامی فصل‌های سال عملکرد قابل‌توجه خود را به نمایش می‌گذارد.

  1. پیرلی اسکورپیون ورده پلاس ۲

پیرلی می‌گوید این لاستیک را با تکنولوژی دوستدار محیط‌زیست طراحی کرده و توانایی‌های زیادی در هر چهارفصل سال دارد.

  1. فالکن وایلد پیک A/T تریل

سری لاستیک‌های وایلد پیک فالکن مناسب افرادی خواهند بود که به دنبال توانایی‌های زیاد در مسیرهای خارج شهری، مصرف سوخت بهتر و درعین‌حال سواری نرم در شهر هستند.

بهترین لاستیک مینی ون

  1. میشلن کراس کلایمیت ۲

میشلن یکی از بهترین لاستیک‌های همه‌کاره را تولید کرده است. این لاستیک جزو اولین گزینه‌ها برای مینی ون‌ها به شمار می‌رود که علت آن طراحی خلاقانه و ترکیبات تطبیقی گرمایی آج لاستیک است.

  1. کوپر CS5 اولترا تورینگ

لاستیک کوپر CS5 اولترا تورینگ به دلیل هندلینگ، پایداری و کشش عالی در همه شرایط از جمله برف سبک و جاده‌های خیس مشهور شده است.

  1. جنرال آلتی مکس RT43

آلتی مکس RT43 جنرال دوام بالایی دارد و به خاطر عملکرد بسیار خوب در همه فصول سال شناخته می‌شود.

  1. گودیر WeatherReady

این لاستیک باعث بهبود کنترل و هندلینگ خودروها در شرایط نامساعد آب و هوایی از جمله بارش برف و یخبندان خواهد شد.

  1. فایرستون WeatherGrip

اگر به دنبال لاستیکی با ارزش خوب در برابر مبلغ پرداختی، دوام بالا و کشش خوب در شرایط مختلف هستید این لاستیک فایرستون ارزش بررسی را خواهد داشت.

بهترین لاستیک زمستانی

  1. میشلن X-Ice Xi3

همچون دیگر محصولات میشلن، این لاستیک نیز کشش بسیار خوبی را در مسیرهای یخ‌زده و برفی ارائه می‌کند و درعین‌حال قابلیت اطمینان و دوام بالایی دارد.

  1. کانتیننتال وایکینگ کانتکت ۷

وایکینگ کانتکت ۷ هندلینگ عالی در بدترین شرایط دارد و همچنین کشش و چسبندگی بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

  1. بریجستون بلیزاک WS90

سری لاستیک‌های بلیزاک بریجستون عملکرد بسیار خوبی در زمستان دارند و باعث بهبود کنترل خودرو می‌شوند.

  1. کوپر دیسکاورر ترو نورث

هندلینگ استثنایی و چسبندگی بالا در برف و یخ از جمله ویژگی‌های لاستیک کوپر دیسکاورر ترو نورث به شمار می‌روند.

  1. گودیر اولترا گریپ وینتر آیس WRT

لاستیک یاد شده انتخابی مناسب برای بهبود هندلینگ و چسبندگی خودرو در زمستان خواهد بود.

مشهورترین تولیدکنندگان لاستیک خارجی

همان‌طور که قبلاً گفته شد بهتر است در زمان خرید لاستیک خودرو به انتخاب بهترین گزینه فکر کنید و انتخاب لاستیک‌های بی‌کیفیت و ناشناخته را کنار بگذارید. سال‌های قبل و پیش از تحریم‌ها اکثر برندهای مطرح خارجی در کشور حضور داشتند اما افزایش قیمت ارز و سایر عوامل دست به دست هم داده‌اند تا برندهای مطرح خارجی به ندرت در کشور حضور داشته باشند و لاستیک‌های موجود نیز غالبا تولید چند سال قبل هستند. جدای از این موارد، اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک خارجی برای خودروی خود هستید بهتر است محصول مناسب خودروی خود را از بین برندهای زیر انتخاب کنید:

  • بی اف گودریچ
  • بریجستون
  • کانتیننتال
  • کوپر
  • دانلوپ
  • فالکن
  • فایرستون
  • جنرال
  • گودیر
  • هانکوک
  • کومهو
  • میشلن
  • پیرلی
  • سومیتومو
  • تویو
  • یوکوهاما

شایان ذکر است برخی برندها به‌صورت تخصصی روی دسته خاصی از لاستیک‌ها کار می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند فالکن در زمینه لاستیک‌های پرفورمنس، دیک سپک در زمینه لاستیک‌های آفرود و هوزیر در تولید لاستیک‌های مسابقه‌ای اشاره کرد.

آیا حتماً باید لاستیک‌های خارجی باکیفیت و گران‌قیمت بخریم؟

وقتی که می‌توانید لاستیک‌های ناشناخته ارزان‌قیمت را انتخاب کنید پس چرا باید پول بیشتری را برای بهترین برندهای تولید کننده لاستیک بپردازید؟ همه لاستیک‌ها ظاهر و بوی یکسانی دارند این‌طور نیست؟ نه! شرکت‌های مطرح خارجی تحقیقات بسیار زیادی درباره ترکیبات تشکیل دهنده لاستیک‌ها انجام می‌دهند و محصولات خود را تست می‌کنند. بسته به نوع استفاده، شاید در عرض یک روز بتوانید لاستیک‌های ارزان‌قیمت را از بین ببرید اما لاستیک‌های خارجی درجه‌یک کیفیت بسیار بالاتری دارند. برای مثال اگر با خودروی خود راهی آفرود شوید و لاستیک‌های ارزان‌قیمت ناشناخته‌ای را خریداری کرده باشید شاید یک صخره تیز به راحتی باعث ترکیدن لاستیک خودرو شود. همین نکات به ظاهر ساده اما حیاتی است که باعث می‌شوند بهترین لاستیک‌های خارجی قیمت‌های بیشتری داشته باشند. پس همواره این توصیه را به خاطر داشته باشید که در انتخاب لاستیک خودروی خود هیچ‌گونه مصالحه‌ای انجام ندهید و بهترین‌ها را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید:

رده ‌بندی بهترین لاستیک‌های دنیا

اگرچه لاستیک‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هریک ویژگی‌های خاصی دارند اما به‌طورکلی برندهای میشلن، گودیر، پیرلی، جنرال، بریجستون، کوپر، بی اف گودریچ، کانتیننتال، یوکوهاما، هانکوک و… جزو بهترین لاستیک سازان دنیا به شمار می‌روند.

بهترین برند لاستیک خارجی در ایران

تا همین چند سال پیش اکثر برندهای مطرح خارجی در کشورمان حضور داشتند اما افزایش قابل‌توجه قیمت این لاستیک‌ها باعث شد رانندگان زیادی نتوانند از عهده خرید آن‌ها برآیند. البته هم‌اکنون لاستیک‌های برندهایی همچون میشلن، گودیر، هانکوک، کومهو و… به‌صورت محدود در کشورمان موجود هستند. در زمان خرید این لاستیک‌ها حتماً باید به تاریخ تولید و سایر مشخصات آن‌ها دقت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا