هاست پرسرعت
تکنولوژی

راه های جلوگیری از روش های کلاهبرداری با اپل ایدی فیک

راه های جلوگیری از روش های کلاهبرداری با اپل ایدی فیک

اپل آیدی اپل برای استفاده از محصولات و سرویس‌ های گوناگون این شرکت ضروری می باشد. البته به علت تحریم‌ ها و محدودیت‌ ها در ایران، ساخت چنین اکانتی در داخل کشور با پیچیدگی‌ هایی همراه است که ممکن است در توان تمامی کاربران نباشد. انواع گوناگونی از خدمات غیر رسمی مانند کارت‌ های اپل آیدی یا اپل آیدی فیک ارائه می شوند که از سوی اپل عرضه نشده‌ و کاملاً غیر قابل استعلام می‌باشند. به همین علت ممکن است این سوال برای افراد زیادی مطرح شود معایب اپل آیدی فیک یا کارتی دقیقا چیست و خرید اپل آیدی باید دقیقاً از چه روشی انجام پذیرد؟

اپل آیدی به زبان ساده

اپل آیدی، یک هویت دیجیتال برای کاربران در اکوسیستم اپل می باشد و کاربردهای گوناگونی را داراست. برای نمونه، ذخیره ابری داده‌ ها و بهره‌ مندی از خدمات آی‌ کلود، یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی است که به لطف اپل آیدی قابل استفاده و دسترسی خواهد بود. سرویس‌ های گوناگون مانند یافتن آیفون، همگام‌ سازی داده‌ ها میان دستگاه‌ های متفاوت یا قفل کردن دستگاه از راه دور نیز مبتنی بر اپل آیدی می‌باشند.

اپل آیدی فیک چیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، برخی از کاربران به علت پیچیدگی ‌ها و مشکلات مرتبط با تحریم‌ ها نمی‌ توانند به آسانی اقدام به ساخت اپل آیدی برای دیوایس های اپل کنند. در این شرایط، اغلب فروشندگان دستگاه‌ ها با دریافت مبلغی برای مشتریان خود اپل آیدی خواهند ساخت. در این بین، برخی از آن‌ ها برای کسب سود بالاتر، اقدام به چاپ اطلاعات اکانت اپل مثل ایمیل، رمز عبور و سوالات امنیتی بر روی کارت‌ هایی شکیل می‌ کنند و آن‌ ها را با قیمت‌ های بالاتر تحت عنوان محصولی رسمی از سوی اپل به فروش می‌‌رسانند.

جلوگیری از کلاهبرداری با اپل آیدی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش ها برای اینکه از کلاهبرداری جلوگیری شود، این است که حتماً ساخت اکانت اپل خود را به یک مرکز معتبر بسپارید. ساخت اکانت اپل توسط یک مرکز معتبر دارای چند ویژگی مثبت است. اولین ویژگی این است که شما از اطلاعات وارد شده در پروسه ساخت اکانت خود اطلاع دارید و دوم اینکه می توانید به راحتی اطلاعات و رمز خود را بازیابی کنید و در آخر نیز، شما با داشتن ایمیل اپل آیدی می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با پشتیبان های اپل در ارتباط باشید و مسئله پیش آمده را مطرح نمایید. توصیه میشود برای خرید اپل ایدی به مراکز مجاز و معتبر مراجعه نمایید.

معایب اپل آیدی فیک

اولین نکته منفی و اساسی مرتبط با اپل آیدی‌ های فیک، پرداخت هزینه های غیر متعارف از سوی خریداران دیوایس های اپل می باشد که در نهایت به جیب افراد سودجو می‌ رود. قیمت لوازم جانبی و دستگاه‌ های اپل در حالت عادی نیز بسیار بالاتر از میانگین جهانی بوده و سود خوبی را به جیب دلالان می رساند؛ اما طمع بعضی افراد باعث می‌ شود تا به سراغ روش‌ های دیگری نیز برای کسب سود بیشتر از مشتریان خود روند.

همچنین اگر هزینه را نیز کنار بگذارید، مشکلات امنیتی زیادی پیرامون استفاده از اپل آیدی فیک یا کارتی وجود دارد که حریم شخصی کاربران آن‌ ها را تهدید می‌ کند. تعدادی از افراد بعد از خریدن چنین کارت‌ هایی اقدام به تعویض رمز پیش‌ فرض نمی‌ کنند؛ از همین رو فروشنده اولیه همیشه می‌ تواند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اکانت، به اطلاعات گوناگون آن‌ ها دسترسی داشته باشد.

حتی در صورت تغییر رمز عبور، همچنان می ‌توان از طریق سوالات امنیتی اقدام به ریست کردن پسورد و ورود به حساب کاربر نمود. از سوی دیگر اگر رمز عبور ایمیل را نداشته باشید، ممکن است در آینده برای بازیابی اکانت با محدودیت‌ هایی جدی مواجه شوید.

 جلوگیری از روش های کلاهبرداری با اپل ایدی فیک

کلاهبرداری به روش نوین!

یکی از رایج ترین روش ها برای کلاهبرداری با اپل آیدی فیک، این است که شما پس از خرید اپل آیدی در صورت فراموش کردن تغییر رمز عبور، متوجه میشوید که رمز اپل آیدی شما و گاهی حتی سوالات اپل آیدی شما تغییر کرده است؛ در این شرایط ممکن است با خود گمان کنید که شما پسورد را اشتباه وارد می کنید. بعد از چندین بار تکرار رمز عبور اشتباه در می یابید که اپل آیدی شما قفل شده است. در این شرایط برای باز کردن قفل لازم است تا به مراکز خدمات اپل آیدی هزینه های بالایی را بپردازید تا بتوانید صرفاً رمز را بازیابی کرده و آن را از گوشی موبایل خود حذف کنید.

به همین علت است که خرید اپل آیدی فیک یا همان کارتی، به هیچ عنوان نه توسط متخصصین این حوزه و نه توسط شرکت اپل پیشنهاد نمی شود. بهتر است خرید اپل آیدی را از مراکز معتبر تهیه نمایید.

 جلوگیری از روش های کلاهبرداری با اپل ایدی فیک

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، اپل آیدی فیک، بیشتر از آنکه دارای ویژگی مثبت باشد، دارای ویژگی منفی است. بدترین عامل درباره اپل آیدی های فیک آن است که در صورت بروز هرگونه مشکل، لازم است تا شما هزینه بالایی را متحمل شوید. از همین رو سعی کنید حتماً از یک مرکز معتبر اقدام به ساخت اپل آیدی کنید تا درگیر کلاهبرداری های افراد سودجو نشوید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

حتما بخوانید : بررسی کیا ریو ۲۰۲۳

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا